Gegevens oude Canon printer verwijderen

Goedendag,
k Heb gisteren mijn oude Canon printer (6100 series) vervangen door een nieuwe Canon (5700 series).
De oude printer ook via instellingen verwijderd uit het systeem.
Maar als ik kijk in Finder, Bibliotheek, zitten er nog allerlei bestanden van oudere datums die (mogelijk) kunnen verwijzen naar die oude printer.
Als ik mijn systeem schoon wil hebben van die overbodige achtergebleven rommel, hoe kan ik dat veilig doen? (zodat ik geen installatie bestanden die toch voor die nieuwe nodig zijn, verwijder).

Natuurlijk laat ik Canon bestanden met installatiedatum gisteren zitten, maar hoe weet ik nou precies wat bij die oude en wat bij die nieuwe hoort?
>



Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2019 aangepast
    Laat die Canon systeem software maar met rust. macOS installeert niet alleen de drivers voor jouw hoogstpersoonlijke Canon printer maar voor alle ondersteunde Canon printers. Idem dito voor andere printer/scanner merken die men gebruikt.

    Die drivers zijn onderdeel van het besturingssysteem als je daar gaat in knoeien vermink je toch een redelijk belangrijk onderdeel van macOS.
  • Heb zelf ook een printer van Canon. Een oudje MP550. Heb nooit software van Canon binnen gehaald. Verwijder alles van Canon wat op je systeem staat. Sluit je printer aan de computer en na een paar seconden ontdekt jouw computer dat er een printer aanhangt en begint dan zelf met het installeren van de software.
  • Thx Timosha, dan blijf k er verder af. Ik wil altijd graag alles zo schoon mogelijk om evt. mogelijke problemen te voorkomen; maar k begrijp uit je suggestie da'k er beter uit&af-kan-blijven. Doe k.

    Groet, Goed Weekend. PitrPaulus.
  • Kan gesloten. 😊

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.