iPhoto foto's verplaatsen naar de foto-app i.v.m. update Catalina

Ik zie onder Apple tips dat je onder macOS Catalina nog steeds iPhoto kunt gebruiken, als je de Retroactive app installeert. Is er echter een manier om de foto's van iPhoto te verplaatsen naar de foto-app op mijn iMac? Of zijn deze foto's nog alleen te zien in iPhoto (na installatie van de Retroactive app)?

Reacties

  • By the way: ik heb Catalina nog niet geïnstalleerd (heb dus nog Mojave op mijn Mac)!
  • timoshatimosha    Moderator
    De Foto’s app kan de iPhoto bibliotheek automatisch importeren. Doe dat wel voor de update naar Catalina.
  • Bedankt voor de reactie. Maar hoe moet ik dat doen? Nu staan de iPhoto afbeeldingen nog niet in de Photo app en ik kan geen optie vinden om het importeren te starten...
  • Nogmaals bedankt. Maar je link leidt me naar onderstaande tekst. Daar staat (volgens mij) alleen vermeld dat bij een update de app Foto's automatisch wordt geïnstalleerd. Maar niet dat dan de foto's uit iPhoto dan automatisch meegaan naar de Foto app (of iets dergelijks). Ook staat er niet hóé je dat zelf kunt doen, hoewel de titel anders suggereert... Dus kortom: hier kom ik niet verder mee. Heb je nog een andere suggestie? Ik wil mijn 4000 foto's niet kwijtraken...

    Van iPhoto overstappen op Foto's op de Mac
    Als je geen update naar OS X versie 10.10.3 of hoger hebt uitgevoerd, wordt de app Foto's automatisch geïnstalleerd wanneer je je versie van macOS updatet. Wanneer je Foto's voor de eerste keer opent op je Mac, wordt je fotobibliotheek bijgewerkt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Lees onderstaande tekst nog eens:

    Wanneer je Foto's voor de eerste keer opent op je Mac, wordt je fotobibliotheek bijgewerkt.


    Ergo, als je de Foto's app voor de eerste keer opent wordt de Foto's bibliotheek bijgewerkt met de foto's uit de iPhoto bibliotheek.
  • Ik zie nu in de Foto app dat er onder het kopje 'albums' inderdaad de foto's uit iPhoto zijn overgenomen, echter maar tot ergens in 2017, waarschijnlijk het moment dat ik voor de eerste keer de Foto app opende. Alles wat daarna is toegevoegd aan iPhoto (dit gebeurt automatisch als ik foto's van de camera overzet naar mijn Mac, ik kan daar niets in kiezen) staat niet in de Foto app. Als ik in iPhoto op 'gedeeld' - 'iCloud' klik, dan worden er wel fotostreams van de Foto app in iPhoto opgenomen, maar er wordt niets overgezet van iPhoto naar de Foto app. Ik kom dus niet veel verder v.w.b. de foto's in iPhoto geplaatst ná het voor de eerste keer openen van de Foto-app...
  • Nadat ik het vertaald heb ga ik het proberen. In elk geval bedankt voor de info en de moeite.
  • Beste Timosha,

    Ook met je laatste link kwam ik niet ver. Maar ik denk dat ik het zelf al opgelost heb als volgt:

    1. Ga op de iMac naar de Foto's app
    2. klik boven in de menubalk op 'archief'
    3. klik op Importeren
    4. Klik onderaan op foto's
    5. Kies in het fotomenu voor iPhoto
    6. kies de foto's die je wil importeren naar de foto-app

    Misschien omslachtig maar de foto's staan wel op mijn iMac nu!
Log In of Registreer om te reageren.