Zwartscherm bij opstarten v.d. kalender app BusyCal

Net voor het uitkomen van OS Catalina heb ik Mojave geïnstalleerd. Sinds deze update start de kalender-app BusyCal op met een zwart scherm (een aantal seconden, soms wat langer, dan weer korter). Logfile verzonden naar de makers, maar die konden niets vinden. Op hun verzoek een Beta-versie geïnstalleerd, maar dat loste ook niets op.

Hierna heb ik de software gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat. Inmiddels heb ik Fantastical 2 op mijn iMac (eind 2013) gezet en hierbij treedt het zwarte scherm niet op

Iemand een idee? Moet ik misschien iets opnieuw opbouwen, toetscombinaties?
Het gebruik van BusyCal heeft mijn voorkeur

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2019 aangepast
    Ik gebruik BusyCal 3.7.3 onder MacOS Catalina zonder problemen. Normaliter kan men BusyCal opnieuw instellen via het menu Help maar dat zal bij jou niet lukken als de app onmiddellijk crashed.



    Anders moet je BusyCal volledig verwijderen en dan opnieuw installeren. De app in de Prullenbak dumpen is niet voldoende. Het beste doe je dat met een app zoals AppDelete van Reggie Ashworth:

    Zoals je ziet heeft BusyCal zich aardig ingegraven in het systeem:


  • Hallo Timosha,

    Dankjewel voor je snelle reactie. BusyCal crasht niet helemaal. Bij het opstarten van het programma heb ik 5 tot 10 seconden een zwartscherm, soms iets langer. Daarna zie ik mijn agenda’s. Ik heb nu de functie ”Stel BusyCal opnieuw in..” gebruikt. Het lijkt of dat geholpen heeft.

    Ik heb ook het programma van Reggie Ashworth gedownload. Om software verwijderen gebruik ik het programma ”App Cleaner & Uninstaller” van Nektony. Nooit vervelende problemen gehad dat de software teveel verwijderde.

    Bij het programma van Reggie heb ik gezocht naar overblijfselen. Die worden ondanks het programma van Nektony gevonden. Maar,…. er staan een aantal plist files tussen. Die plist files kan/mag je toch niet verwijderen? Graag je uitleg
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2019 aangepast
    Sommige software laat property lists (plist) achter als ze verwijderd wordt. Dus, plist bestanden van software die niet meer aanwezig is kan je gerust verwijderen.

    De reden dat sommige software de property lists laat staan is omdat de ontwikkelaars van die software hopen dat je hun programma's ooit weer eens installeert. Dan worden de plists weer gebruikt, ook als daar fouten of zelfs adware/malware in staat.

    Ik heb geen troep op mijn MacBook Pro staan, daar zorg ik wel voor (zonder zogenaamde cleaners):


  • Oke, dankjewel :-)
Log In of Registreer om te reageren.