Time Machine backup naar Airport Time Capsule probleem

Het lijkt mij dat er iets niet meer klopt met het maken bijwerken van een reservekopie met Time Machine naar mijn "Airport Time Capsule” Hij blijft maar samen met een volledig gevulde blauwe streep aangeven dat hij de reserve kopie voorbereid. Ook het opschonen bleef eerder veel te lang, twee dagenlang met een niet voortschrijdende volledig gevulde blauwe streep bij de instellingen hangen, welk gisteren na herstart opeens opgelost leek, maar de laatse reserve kopie was toen zo bleek van 13 november terwijl hij van de afgelopen dagen moet zijn natuurlijk. Maar omdat ik aan de gang wil om een werkende Mojave kopie op een aparte Container Volume terug te zetten om de oude 32 bit apps te kunnen blijven gebruiken (en vanwege dat ik het huidige Mojave systeem naar Catalina wil updaten) moet het gedoe afgelopen zijn. Nu wil ik dan ook graag dat Time Machine een hele nieuwe start maakt zodat ik er zeker van kan zijn dat ik een goede werkende niet corrupt geraakte backUp heb om te gebruiken, hoe krijg ik dat voor elkaar de oude weg en een nieuwe starten ? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Reserve kopie voorbereiden inderdaad uren gaat kosten omdat er vanaf 13 nov onverklaarbaar geen kopieen meer zijn gemaakt. Maar of dat zo is, kan ik niet zien of beoordelen. Het lijkt er meer op dat het blijft hangen.

Reacties

  • Heb een gelijkaardig probleem met mijn Airport Time machine station. Krijg voortdurend de melding "reservekopie mislukt" wegens onvoldoende resterende ruimte op mijn basis station. Bestanden uitsluiten helpt niet en bestanden wissen wordt niet uitgevoerd. Laatste backup is van 12 November 2019. Heb rond deze datum macOS 10.15 Catalina geïnstalleerd. Is er een bug in dit besturingsysteem bij het gebruik van Time Machine?
  • timoshatimosha    Moderator
    In Catalina zit er geen bug wat betreft Time Machine en de AirPort Extreme Time Capsule. Hier maken twee (2) MacBook Pro met Catalina zonder problemen backups op een Time Capsule.
  • Ik heb geprobeerd de sparsebundlle te verwijderen in de hoop dat hij dan een nieuwe kopie zou gaan maken, maar dat verwijderen doet ie ook niet. Daarna kon ik wel aanklikken dat hij een nieuwe kopie ging maken, maar na enkele minuten stopte hij er gewoon mee, dat kon ik in herhaling blijven doe, met telkens hetzelfde resultaat. Dan zie je weer dat de laatste kopie van 13 nov is. Nu is het zelfs zo dat ik een boodschap krijg dat de schijf niet gevonden wordt. Maar ga ik via de menubalk naar “Ga” en selecteer ik dat en daarna het adres vd TimeCapsule dan komt hij keurig op het bureaublad en staat de reservekopie (welke ik dus eerder probeerde daarvanaf weg te gooien) er gewoon nog. Hoe krijg ik de boel weer aan het werk?
  • timoshatimosha    Moderator
    Formatteer de Time Capsule HDD met het Airport configuratieprogramma.
  • Ik heb hetzelfde probleem als Timosha. We maken backups van 4 Macs op een TC. Na een tijdje geven ze aan dat het mislukt, omdat er geen ruimte is. Tijdje geleden opnieuw geformatteerd en ingesteld. En binnen 2 maanden zelfde issue. Oude backups worden kennelijk niet gewist ofzo. Is dat te verhelpen?
  • Bij mij is het alweer lang terug opgelost, ik weet echter niet meer hoe ik dat heb gedaan. Ik lees mijn eigen post bij gebrek aan eerdere antwoorden nu op 16 December 2020 pas weer voor het eerst, mogelijk heb ik gedaan wat timosha heeft aangeraden, maar ik ben er niet zeker meer van. Ellendig gedoe dat was het wel.
Log In of Registreer om te reageren.