Apple Imac late 2013 macOS 10.15.1 Catalina

Imac late 2013. Sedert de update naar macOS 10.15.1 heeft de Imac een andere manier van afsluiten , eerst op apple icoon klikken dan op uitzetten ,het Dock en de menubalk verdwijnen onmiddelijk maar het bureaublad blijft gehandhaaft gedurende een 20 tal seconden dan een 5 tal seconden een draaiende bal en dan sluit hij af.Is dat normaal? Dank bij voorbaat Ik heb ook al eenmaal een foutmelding gekregen.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat is min of meer normaal als het een iMac is met een HDD. Met een SSD gaat het iets sneller.
  • Bedankt timosha voor u respons, maar met maOS Mojave sloot mijn Imac praktisch onmiddelijk af
  • timoshatimosha    Moderator
    Catalina werkt onder de motorkap heel anders dan Mojave.
  • Dank je wel Timosha !
  • November 2019 aangepast
    Ik zou graag nog eens terug keren naar mijn vraag van 07/11 2019,Apple Imac late 2013 maOS 1O.15.1 Catalina bij het afsluiten van de Imac heb ik sedert de update reeds een zeven tal fout meldingen gekregen ,in een viertal verschillende talen(de Imac zal terug opstarten wegens een fout)en een rapport melding die naar Apple zal opgestuurd worden.Ik heb geprobeerd een paar bestand en bij te voegen maar die zijn te groot .Dank bij voorbaat Graag zou ik ook nog het volgende melden ook sedert de update krijg ook geen meldingen meer van Apple tips,maar ik heb reeds alle aanbevelingen gevolgd die te vinden zijn in Appletips daarvoor.Dank
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2019 aangepast
    Als er problemen zijn bij het afsluiten van een Mac wordt dat meestal veroorzaakt door residente software van derden die niet (tijdig) reageert op het shutdown commando. Denk hier vooral bij aan virusscanners, cleaners of andere residente software van derden die niet (volledig) compatibel is met Catalina. Catalina zelf veroorzaakt geen problemen tijdens het afsluiten.

    Catalina heeft een heel strikt beveiligingssysteem dat niet te vergelijken is met de vorige macOS versies.
  • November 2019 aangepast
    Bedankt timosha voor u respons ik heb vele software die niet van apple waren en die ik niet veel gebruik overboord gegooid .Ik zal nu ondervinden of dat helpt.Toch zou ik graag terug push berichten ontvangen van appletips die ik niet meer ontvang sedert de update naar Catalina.10.15.1 .Ik heb reeds de tips gevolg om die terug te krijgen maar zonder gevolg .Ik krijg wel in berichtgeving dat de het aan melden voltooid is Dank bij voor baat. Voor het ogenblik gebruik ik Norton Security.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2019 aangepast
    macOS 10.15 Catalina draait in een beveiligde read-only partitie. Die Norton Security heb je dus helemaal niet nodig. Dat is een van die overbodige dingen die de boel vertragen. Bovendien is er nog het ingebouwde Xprotect.
  • Ok timosha ik zal die ook overboord gooien ,maar ik krijg nog altijd geen appletips !Maar wel dat het aanmelden voltooid is
  • timoshatimosha    Moderator
    Neem voor die Appletips contact op met Wesley. Ik kan daar niets aan doen.
  • ok timosha kan je de ingebouwde firewall van apple nog gebruiken !
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat kan. Zit er in jouw router dan geen firewall?
  • Ja wel die is medium ingesteld is dat voldoende?
Log In of Registreer om te reageren.