Secure copy macOS Catalina werkt niet meer goed

Is er in Catalina iets veranderd aan de werking van Terminal? Ik probeer een secure copy te maken van map op een remote host naar een map op mijn MBP (local host). Er is niets veranderd aan de configuraties van beide systemen, behalve dan dat ik van Mojave naar Catalina ben gegaan.
In Mojave werkte alles prima.
Het commando: scp root@ip-remotehost:/etc/opt/applicatienaam/map/* /Users/lokale/Directory/Map/
Het resultaat is dat ik een melding krijg dat er geen directory of bestand aanwezig is. Zelfs niet als ik het pad opnieuw aangeef of nieuwe map aanmaak.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Heb je in Systeemvoorkeuren -> Beveiliging en privacy -> Privacy de Terminal volledige schijftoegang gegeven?
  • @timosha : Was inderdaad nog niet gedaan, maar blijf daarna de melding krijgen 'No such file or directory'. Er worden geen bestanden gekopieerd.
  • Dit is trouwens een melding die ik vooraf aan het kopiëren krijg te zien. (Heb voor privacy wat zaken aangepast qua benamingen ;-) )

    [root@remotehost ~]# scp root@remoteIP:/etc/opt/applicatie/map/* /Users/gebruiker/Downloads/map/
    Could not create directory '/root/.ssh'.
    The authenticity of host 'remoteIP (remoteIP)' can't be established.
    ECDSA key fingerprint is SHA256:blablabla.
    Are you sure you want to continue connecting (yes/no)? yes
    Failed to add the host to the list of known hosts (/root/.ssh/known_hosts).
    Welcome to remotehost
  • timoshatimosha    Moderator
    De root (/) in Catalina staat in een read only systeem partitie. Daar kan de gebruiker geen bestanden of directories aanmaken. De .ssh directory staat normaliter in de Data (Gegevens) partitie.
  • @timosha : aha... dat verklaart een heleboel;-) Dankjewel. Ik denk dat ik hier wel mee verder kan.
Log In of Registreer om te reageren.