Reservekopie iCloud op de iPhone

Sinds Catalina heb ik op mijn iPhone alle documenten staan die normaliter op mijn Mac staan in " Bureaublad en Documenten". Ook staan deze doc's in de Cloud. Ik heb geen enkele behoefte aan het feit dat al deze documenten ook op mijn iPhone staan. Ik wil dit gescheiden houden. Ik zie op de iPhone wel dat iCloud -reservekopie " aan" staat. Ik weet niet welke consequenties het heeft als ik de reservekopie op "Uit" zet. Gaan dan documenten verloren op de Mac en in de Cloud of zie ik dat verkeerd? Wie kan mij antwoord geven? Is dit de juiste oplossing of moet ik iets anders doen om de documenten van mijn iPhone weg te halen maar wel te behouden op de Mac en in de Cloud.

Reacties

  • Als je iCloud Drive op de iPhone uitzet zullen het bureaublad en de documenten niet meer te zien zijn op de iPhone.

    iCloud reservekopie is de instelling dat er een backup van de iPhone gemaakt wordt naar de iCloud, die kun je dus gewoon aan laten staan.
  • Dank voor het meedenken.
    Als ik bovenstaande handelingen doe, dan is er geen verlies van documenten op de Mac en in de iCloud??
  • Nee, ze zijn alleen maar niet meer benaderbaar op de iPhone.
  • Mijn dank
Log In of Registreer om te reageren.