Imac onder Catalina niet uit te zetten wegens Ios apparaat

Na de update naar Catalina kan ik regelmatig de Imac niet uitzetten, omdat er nog een bewerking wordt uitgevoerd op een Ios apparaat. Er is nergens iets te zien van een bewerking en naar mijn weten is er ook geen bewerking gaande.
Hierdoor is het onmogelijk om de machine uit te zetten. Wachten helpt ook niet, want na een nacht geeft hij nog steeds de zelfde melding. Heeft er iemand een oplossing ? Of zit het in een instelling die ik moet veranderen.
Alvast mijn dank voor het meedenken.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Is er een iOS apparaat draadloos aan het synchroniseren met Finder?

    Hoe dan ook, los het probleem voorlopig op met het onderstaande Terminal commando:

    Killall Finder
  • Moderator,
    dankzij uw opmerking ben ik op de oplossing gekomen. Ik zat altijd naar een bewerking te zoeken, tot dat U synchroniseren noemde. Toen wist ik waar ik verder moest zoeken. In de Finder staan alle 3 de aangesloten Iphones plus een Ipad. Deze werden in Itunes altijd met de kabel een kopie gemaakt. Na het verdwijnen van Itunes kwamen de apparaten in de finder terecht en zijn de apparaten geupdate naar de verschillende Ios software. Hierbij is waarschijnlijk de instelling van kopie maken veranderd naar per Wifi en waren ze hiermee bezig op het moment dat ik de computer uit wou zetten. Als ik de tijden van de kopie bekijk klopt dit ook met de tijden waarop ik de computer ongeveer uit wou zetten. Zelfs de toeval na een nacht.
    Mijn dank nog voor mij op het spoor zetten. Maar misschien heeft een ander lid er ook iets aan.

    M. vr. gr.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.