Ik ben opeens al mijn herinneringen kwijt op al mijn ios 12 producten terwijl op ios 13 ze wel zie.

November 2019 aangepast in iOS 13 | iPadOS 13
Sinds de laatste updates ben ik opeens al mijn herinneringen kwijt op 1 iphone met ios 12.4.2 en op een ipad met ios 12.4.2 en op 1 oudere ipad met ios 10. Deze hebben dus alle 3 geen updates meer ontvangen.
Terwijl ze wel nog op de imac staan met mac os 10.15 Catalina. en ze staan ook op een iphone met ios13.
Bij herinneringen staat ook een geel driehoekje met een uitroep teken en een rood vinkje.
Ik zou ze graag weer op alle apparaten willen zien hoe krijg ik dit weer zicht baar.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
Wie kan mij helpen vast bedankt.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2019 aangepast
    Bij herinneringen staat ook een geel driehoekje met een uitroep teken en een rood vinkje.


    Dan heb je in MacOS Catalina en iOS 13 de update/conversie uitgevoerd naar het nieuwe Herinneringen formaat. Dat formaat is niet compatibel met oudere iOS versies.

    Alvorens de conversie uit te voeren heeft MacOS Catalina en iOS 13 heel duidelijk aangegeven met welke apparaten (gekoppeld met iCloud) de nieuwe Herinneringen niet zullen werken.

    Terug gaan naar het oude (CalDAV) formaat is niet mogelijk.
  • October 2019 aangepast
    Timosha,
    Bedankt voor de info maar dit is en was totaal niet bij mij bekend en ook niet opgevallen, en ik denk dat er wel meer mensen zijn met het zelfde probleem.
    Vind dit toch een beetje slordig van apple.
    Aangezien ik vaak met herinneringen werk ben ik genoodzaakt 2 nieuwe apparaten aan te schaffen, terwijl deze nog in top conditie zijn. Was alleen al goed geweest dan de oude herinneringen waren blijven staan maar deze zijn dus allemaal foetsie.
  • timoshatimosha    Moderator
    Je hebt de omzetting naar het nieuwe formaat zelf uitgevoerd, Apple heeft dat niet automatisch gedaan. En je hebt de waarschuwing over de compatibiliteit genegeerd. En toch is Apple de schuldige?

    Tijdens de Beta fase van iOS 13 heb ik die conversie ook niet uitgevoerd omdat ik nog toestellen had met iOS 12 en macOS Mojave. En dat werkte prima. Het is immers niet verplicht om het nieuwe formaat te gebruiken. Het oude formaat werkt ook onder iOS 13 en Mojave.

    Je kan altijd feedback achterlaten bij Apple en daar je ongenoegen ventileren:

    https://www.apple.com/feedback/iphone.html
  • Timosha,
    Bedankt voor de info heb gisteren alle berichten er weer ingezet dus probleem is opgelost.
    ik zal dan wel zelf e.e.a niet gezien hebben , maar toch bedankt voor alle hulp.
    er kan een slotje op.
  • Na Catalina op mijn Mac te hebben geïnstalleerd ben ik op mijn iPhone 6 (IOS 12) alles op de app 'Herinneringen' kwijt! Voorheen werd die gesynchroniseerd via iCloud.
    Kan ik de app 'Herinneringen' op mijn Mac terug zetten naar de versie die wel communiceert met mijn iPhone?
    Of zijn er andere mogelijkheden?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • 2019-11-14
    Macbook Pro draait macOS High Sierra 10.13.6 (Late 2013)
    iPhone 6 draait iOS 12.4.3
    Sinds iPad iOS 13.1.3 draait zijn de bestaande items in de app Herinneringen alleen
    nog te zien op iPad en niet meer zichtbaar op mijn MacBook en iPhone.
    Op Macbook nieuw ingevoerde items worden alleen gesynchroniseerd met iPhone visa versa
    maar niet met iPad.
    Op iPad nieuw ingevoerde items worden niet gesynchroniseerd.
    Debug optie om geforceerd te synchroniseren geeft geen resultaat.
    Bij herinneringen staat ook een geel driehoekje met een uitroep teken en een rood vinkje.
  • timoshatimosha    Moderator
    @PieterM

    Bij herinneringen staat ook een geel driehoekje met een uitroep teken en een rood vinkje.


    Lees het tweede bericht in dit topic aub.
Log In of Registreer om te reageren.