Icoontjes van PDF bestanden verschillen

Wanneer ik een PDF document aanmaak op mijn MacBook verschijnt er soms op het PDF icoontje aan de linkerkant een zwarte boekband zoals een Atoma schiftje en 2 zwarte pijlen om in het document te scrollen. Hoe, waar kan ik dit uitzetten zodat deze vertoond worden zonder zwarte band aan de linkerkant en zonder pijlen.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2019 aangepast
    Een PDF-document met meerdere pagina's heeft links een ringband. Een PDF-document met slechts één pagina niet. Dat is hoe macOS PDF iconen weergeeft.



  • OK, maar ik heb het probleem dat het systeem dit soms wel en soms zonder ringband doet bij meerdere pagina's. Kan ik dit ergens selecteren of aanpassen zodat dit steeds op dezelfde wijze gebeurd? Nu heb ik PDF bestanden met meerdere pagina's met en zonder ringband.

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2019 aangepast
    Er is geen instelling om die iconen aan te passen. Je kan het icoon wel veranderen door een ander icoon als je in de info (toon info) van het document boven links een ander icoon sleept.
  • Mijn vraag is misschien onduidelijk maar ik heb 2 dezelfde bestanden en soms met en soms zonder ringband (zie schermafbeelding). Wanneer ik deze bestanden in mijn mappen zie staan op mijn MacBook hebben sommige wel en sommige geen ringband. Op mijn iPhone en iPad is wel alles in orde daar staan ze steeds zonder ringband. Ik werk met macOS Catalina op mijn MacBook.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als je Adobe Indesign hebt of Acrobat Pro (beide adobe) kan je een pdf maken met of zonder voorvertoning. Daarnaast kan je altijd een pdf beveiligen met een wachtwoord, dan word er ook geen voorvertoning weergegeven.
  • OK, maar ik maak mijn PDF's gewoonlijk steeds op dezelfde manier aan, nl via voorvertoning, ipv af te drukken selecteer ik daar dan opslaan als PDF, en dan zijn deze PDF's soms met en soms zonder ringband te zien. Is dit soms een bug in het programma, of kan je soms ergens selecteren welke methode je wil
Log In of Registreer om te reageren.