Automator snelle taken aanmaken opties

In de appletip i.v.m. automator watermerk instellen op pdf bestanden, staat het volgende:
"Zodra de instellingen voor het watermerk zijn aangepast klik je in de navigatiekolom op 'Bestanden en mappen' en dubbelklik je op 'Verplaats Finder-onderdelen'. Het onderdeel wordt toegevoegd onderaan aan je snelle taak. Kies vervolgens in het drop-down-menu een gewenste locatie en vink eventueel 'Vervang bestaande onderdelen'."

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil zou moeten zijn als je 'Vervang bestaande onderdelen' aanvinkt of niet ? Ik ervaar geen enkel verschil.
Het resultaat van de snelle taak actie zet ik op mijn bureaublad, en telkens als ik de snelle taak voor het PDF bestand herhaal krijg ik een nieuw bestand met sequentiele naam, welk ook de aangevinkte instelling is.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Als je dat aanvinkt zal het originele bestand worden overschreven, anders maakt ie er een kopie van geloof ik.
  • Wesley, dit blijkt niet zo te zijn. Het originele bestand blijft steeds onaangeroerd. Er wordt altijd een kopie met nieuwe naam geschreven, maar moest die naam reeds bestaan in de folder waar je het nieuwe bestand plaatst, zou dat bestand kunnen overschreven worden. Echter zal finder je steeds een waarschuwing geven vóór het bestand overschreven wordt. Ik zie dus niet wat deze optie kan betekenen. Heb ook niets in andere fora gevonden noch in Apple support.
Log In of Registreer om te reageren.