In Mail werkt herstel verwijder bericht niet.

Sinds Catalina werkt herstel verwijder bericht niet meer. Als ik een mailtje delete en ik wil dit ongedaan maken met herstel verwijder bericht (appeltje Z) dan gebeurt er niets. Ik kan de e-mail dan ook nergens meer terug vinden. Ik kan bij de instellingen van Mail ook niets vinden waardoor een het deleten van een mailtje wel of niet per direct definitief wordt. Wie weet hier meer van?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Hier werkt dat in Catalina nog steeds zonder problemen met ⌘ Z

    De verwijderde mails kan je uiteraard ook manueel uit de prullenmand halen. In ieder geval met iCloud mail. Een andere mail provider gebruik ik niet. Geef nog even aan welke mail provider(s) jij gebruikt en bij welk account ⌘ Z niet werkt.
  • Ik gebruik Xs4all en mailaccounts van mijn eigen websites. Het werkt bij allemaal niet.
  • timoshatimosha    Moderator
    In de instellingen van Mail kan men uiteraard wel instellen wanneer de prullenmand wordt leeggemaakt:


  • Idd. Dat staat goed ingesteld. Dank voor de info. Maar nog steeds gek dat 'herstel verwijder bericht' niet werkt. Werkt het bij jou wel gewoon?
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2019 aangepast
    Bij mij werkt ⌘ Z op een MacBook Pro en een iMac, beiden met MacOS Catalina. Ik denk dat je de oorzaak van het probleem in de IMAP/POP3 instellingen de accounts moet gaan zoeken.
  • Dank je, Ik heb pop3
  • November 2019 aangepast
    Als de volgende instellingen in webmail heb staan, zal de mail direct verwijderd worden en niet met ⌘+z terug te halen zijn (het gaat om de optie 'Verwijderde berichten niet tonen').



    update:
    Ik kan met de xs4all mailbox als pop ingesteld ook geen mail terughalen met ⌘+z, ook als ik de instellingen in webmail aanpas, wel als ik de mailbox als imap instel.
    Iemand anders die mailboxen als pop heeft ingesteld en kan bevestigen of dit een setting is van xs4all of door Catalina komt?
  • Bedankt Jemmie, ik heb dit niet aangevinkt staan. Maar toch kan ik sinds catalina mijn mail niet meer terughalen. Op mijn laptop heb ik nog geen catalina en daar kan het nog steeds wel. Het lijkt dus aan catalina te liggen.
  • Misschien tijd om over te stappen naar imap ;)
  • OT: blijf jij bij xs4all/kpn of stap je over naar de nieuwe provider
  • Voorlopig blijf ik nog. Ik heb een te mooi emailadres, alleen mijn voornaam.
Log In of Registreer om te reageren.