Probleem met bestandsdeling in Catalina

Ik heb een probleem met bestandsdeling in Catalina. Ik gebruik een iMac en macBook Pro die beiden op Catalina draaien. Op het eerste zicht lijkt alles te werken. Alleen bij de mappen "documenten" , "bureaublad" en "downloads" krijg ik geen inhoud meer te zien. Bij de andere mappen kan ik alles gewoon benaderen. Ik heb al geprobeerd om de mappen apart nog eens te delen, naast mijn thuismap maar dit geeft helaas geen verandering. Zijn er meer mensen met dit probleem en iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Reacties

  • Ik heb hetzelfde probleem, maar geen idee hoe dit op te lossen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je moet de mappen via Systeemvoorkeuren ▸ Delen ▸ Bestandsdeling dat je wilt publiek maken toevoegen in het Als gedeelde map, en vervolgens toegang geven (lezen & schrijven) in het aan de gebruikers.
  • Dat heb ik allemaal goed ingesteld, maar als ik 'documenten' van de andere computer wil openen, krijg ik de mededeling dat "de verwerking niet voltooid kan worden omdat het originele onderdeel van 'Documenten' onvindbaar is.
  • Ondertussen weer een update van Catalina gehad. Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik verbind ook specifiek als gebruiker en niet via mijn Apple ID want dan zie ik helemaal niks.
  • ...en ook ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan. Heb Catalina opnieuw geinstalleerd op de Imac A waarvan ik het probleem vermoed (de machine waar ik met mijn andere Imac B op inlog) maar zonder resultaat. Ik zie op B wel de naam van A, maar doorklikken lukt niet, ik zou niet ingelogd zijn. Op "inloggen" klikken heeft geen effect (er gebeurt niets). Heb ook nog maar geprobeerd de patch te installeren via Terminal (na de update van High Sierra enkele jaren geleden die een soortgelijk probleem veroorzaakte) maar ook dat hielp niet.

    Heeft een van jullie (PAula61 of Mackapoen) het probleem al op weten te lossen?
  • Is er al iemand met een oplossing. Hier hetzelfde probleem. iMac geupdate naar IOS 10.15 delen we een schijf, die kon altijd gelezen worden op een Mac met IOS 10.16.
  • Hier hetzelfde probleem! Gedeelde mappen niet bereikbaar. Erg irritant.....
  • Ik ook hetzelfde probleem maar dan via mijn mediaplayer. De map download staat vol maar in de mediaplayer is hij leeg. Nog steeds geen oplossing? Wellicht heeft het te maken met het niet kunnen delen in iCloud????
Log In of Registreer om te reageren.