MacBook Pro 2012 de HDD vervangen voor een SSD

Ik wil graag de HDD vervangen voor een SSD kan ik dan zonder backup een schone installatie installeren vanaf bv een usb of via WiFi
als ik de eerste keer de MacBook start laad hij dan disk utilities of staat dit stukje software op de HDD ? Ik heb geen sata usb adapter en wil ook eigenlijk helemaal schoon beginnen op de SSD kan iemand mij aub adviseren

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Een Mac start altijd eerst op van UEFI. Als je een bootable USB-stick hebt kan je daar van opstarten. Op het installatie image staat alles wat je nodig hebt om macOS te installeren.

    Als je geen bootable USB-stick hebt met een installatie image kan je een Internet Recovery uitvoeren. Op de SSD komt dan het oorspronkelijke OS X. Voor een MacBook Pro uit 2012 is dat OS X 10.8 Mountain Lion.
  • Allereerst bedankt voor je antwoord timosha, weet jij toevallig ook welke macOS de laatste is die erop kan het gaat om een MacBook Pro 13" van 2012 met cd-rom drive
  • ik heb een boot usb gemaakt op mijn MacBook van 2018 zou ik die eventueel ook kunnen gebruiken voor de MacBook van 2012 ? Groeten, Ruud
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2019 aangepast
    Voor de MacBook Pro Mid 2012 is de laatste versie macOS 10.15.1 Catalina. Op welke Mac je die bootable USB-stick met het installatie image hebt gemaakt maakt niets uit.
  • dank je voor je uitleg zodra ik de ssd binnen heb kan het avontuur beginnen
  • vandaag de ssd binnen gekregen en ingebouwd en cataline geïnstalleerd via een USB en dat ging allemaal zeer vlot en erg makkelijk, en een wereld van verschil qua snelheid, broer is weer erg blij
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof! Dan kan er een slotje op ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.