Xs Max; batterij loopt te snel leeg bij gebruik bluetooth accessoires na gebruik fake-AirPods

Dit topic open ik wel in het subforum iOS 13, maar het probleem is reeds begonnen ten tijde van iOS 12.4.

In de zomer ben ik zo stom geweest om me een identieke kopie, maar geen originele, Apple AirPods aan te schaffen. Het koppelen met de iPhone leek precies dezelfde werkwijze als de originele Apple AirPods, maar daar stopte het ook. Geluid leek nergens naar (absoluut geen bass-tonen). En de iPhone had constant koppelingsproblemen met die zooi. Kostte geen geld, dus na een zondagmiddag luisteren ze meteen weer aan de kant gelegd.

In mijn dagdagelijks gebruikspatroon heb ik zonder uitzondering van bij de aankoop van m'n iPhone Xs Max in december '18 tot augustus '19 makkelijk twee dagen kunnen werken op één batterijlading. Met wat moeite was dat zelfs 3 volle dagen.
Precies vanaf de dag dat ik die fake-Airpods de eerste keer koppelde, kom ik nog met moeite 2 volle dagen ver.

Voor ik jullie bij dezen om raad vraag, ben ik er eerst een patroon in gaan zoeken. Op het staafdiagramma van het batterijverbruik vind ik een duidelijk patroon. Telkens ik de iPhone gebruik icm een bluetooth-accessoire (lees: handsfree in de wagen) keldert de batterijcapaciteit.
Alle apps geforceerd sluiten & het toestel herstarten leiden tot een normaal batterijverbruik tot ik weer verbinding heb met een bluetooth accessoire.
Voer ik via de carkit een langer telefoongesprek wordt de iphone ook lichtjes warm. Dit was eerder niet het geval. Bekijk ik later op het staafdiagramma het batterijverbruik dat tijdstip is dat enorm steil naar onderen.

Wat ik gedaan heb: meteen de AirPods verwijderd uit mijn bluetooth devices lijst, alle carkits opnieuw verwijderd en gekoppeld. Sinds kort iOS 13.1.3 geïnstalleerd, probleem blijft hetzelfde.

Bij Android apparaten kan je het bluetooth verhaal resetten, kan dat bij de iPhone ook, of schiet er niets anders over dan een factory restore te doen?

Bedankt voor de tips

Reacties

Log In of Registreer om te reageren.