Vraag aangaande de Notities App.

Ik heb 285 verhalen met veel afbeeldingen in de notities App en nog veel meer andere notities, deze staan niet op mijn apparaten zelf maar bijna allemaal in de cloud. Hoe krijg ik deze simpel in één keer of makkelijk stuk voor stuk op mijn Mac. Of is het niet anders dan stuk voor stuk selecteren en kopiëren en dan in Notities of Pages op de Mac zelf zelf plakken inplaats van in de Cloud?

Reacties

  • maar bijna allemaal in de cloud. Hoe krijg ik deze simpel in één keer of makkelijk stuk voor stuk op mijn Mac. Of is het niet anders dan stuk voor stuk selecteren en kopiëren en dan in Notities of Pages op de Mac zelf zelf plakken inplaats van in de Cloud?

    Ik begrijp jouw probleem niet. En ook niet hoe en waar gebruik je het programma Notities?
    Normaliter als men het programma Notities op de Mac gebruikt, wordt het automatisch opgeslagen in iCloud en gesynchroniseert met de iDevices.

    (op jouw Mac) Start het programma Notities op.





    Voor meer info zie dit Apple artikel.

  • Beste Rai
    Je kunt de notities bewaren in de Cloud of op je device iPhone, iPad of Mac. Ik heb de meeste in de cloud staan, slechts enkele op de Devices zelf. Die in de Cloud staan (voordeel dat ze dan ook benaderbaar en te bewerken zijn op alle Devices) maar omdat het er nu zoveel zijn wil ik ze overhevelen naar mijn Mac. Hoe exporteer ik die hele bubs naar mijn Mac is dan misschien een beter te begrijpen vraag.
  • October 2019 aangepast
    Hier zie je (zie de bijlage) dat er ook een aantal op de betreffende Device zelf staan en welke dus niet in de Cloud opgeslagen werden, maar in dit geval op de iPhone en zo heb ik er ook enkelen op de iPad en op Mac zelf staan. De rest staat in de Cloud. Maar één map met 285 verhalen wil ik nu overhevelen naar Notities of Pages of Teksteditor bestanden op de Mac zelf. Hoe kan ik dat het beste en het snelst voor elkaar krijgen ? dat is eigenlijk de vraag.
  • October 2019 aangepast
    OK, nu begrijp ik wat je bedoeld.
    Je wilt Notities dat lokaal op een iDevice zijn opgeslagen verplaatsen naar Notities in iCloud.

    Start Notities app op de iPhone op.
    Tap op Notities onder Op mijn iPhone (hier zijn er 2).


    Vervolgens tap op het icoontje rechtsboven (instellingen).


    Vervolgens tap op Selecteer notities.


    Vervolgens tap Verplaats alle.


    Vervolgens tap op Notities onder iCloud.


    Nu zie je dat de Notities (lokaal op iPhone) leeg is.
    Tap (rechtsboven) in dat lege scherm op Mappen.
    En als het goed is zijn het aantal Notities bij Alle iCloud met xxx aantal meer is.

  • Heel toevallig had ik net even gelegenheid om op de Mac aan de slag te gaan en vond ik uit dat als ik bestanden selecteerde en dat kon met alle 285 tegelijk en dan de rechtermuisknop ingedrukt hield, ik ze via een keuze menu kon verplaatsen naar de Mac. Wat niet kon was alles drag and drop naar het bureaublad of naar een map aldaar, gek eigenlijk want daardoor is Apple o/a ook groot geworden.. Wel kun je eerst in de Notities App op de Mac of iPhone of iPad, net wat je wilt, een map aanmaken en ze regelrecht of achteraf weer in één badge daarheen verplaatsen. Tot zover ben ik al heel erg blij. Jij ook bedankt voor je uitleg dit kan ook best leerzaam zijn voor anderen. Wat wel jammer is, is dat er niet een mogelijkheid is om deze bestanden in een gewone map op de Mac op te slaan en wat ik ook mis, is een keuze om deze dingen gelijk te converteren naar een andere App, de naam programma mogen we niet meer gebruiken. Maar ik ben met het huidige resultaat al erg blij. Danj voor je meedenken en uitproberen.
Log In of Registreer om te reageren.