Sandisk Extreme Portable 1TB niet te benaderen op iPad 2018 (6th gen)

iPadOS 13 eindelijk mogelijkheid om SSD aan te sluiten. Lightning to USB3 Camera Adapter gekocht .. aansluiten die hap ... mmm :'( werkt niet. SSD geformatteerd naar APFS nu dan? Nope still nothing. SSD niet te zien niet te benaderen ... heel heel soms wel ...

Iemand anders dit probleem ook? Of inmiddels opgelost? Adapter is gecontroleerd, voeding gecontroleerd, USB-C kabel gecontroleerd ... wat is loos?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Als ik me niet vergis. Dan moet de SSD ook voldoende voeding kunnen krijgen om te kunnen werken. De lightning naar USB3 camera kabel zorgt daar niet voor (lightning is niet sterk genoeg). de iPad Pro kan dit wel rechtstreeks via USB-C.

    Je moet dus de SSD zelf van voeding voorzien. Dit kan via een hub er tussen te plaatsen, die de SSD voeding kan geven.
  • Heb via de adapter zowel een 12W als 10W power brick gebruikt en ook een powerpack dus voeding zat.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens een foto maken van jouw combinatie? Kan je aan de schijf zien of ie stroom krijgt? Alsook de schijf zal moeten geconfigureerd zijn in Apple File System (APFS), Mac OS Extended, MS-DOS (FAT) of ExFAT.

    Maar zoals volgende video zelf zegt. Werken toestellen die nog te veel stroom vragen niet.
  • Ik heb er ook één en die is nog zo geformatteerd zoals ie uit de fabriek kwam. Geen problemen met mij 2017 iPad Pro, ook lightning. Wat voor voedingsadapter gebruik je? Misschien krijgt ie niet genoeg voeding, aangezien je hem soms wel ziet.

    Als ik hem aansluit op mijn 5V 1A powerbank en iPhone adapter voor stroom, dan verschijnt ie niet. Met een andere powerbank die 5V 2.1A kan leveren en mijn 12W adapter lukt het wel.
  • KorKor
    October 2019 aangepast
    Er is inderdaad wat mee, want met een iPhone en een iPad mini 5 lukt het hier ook niet. Bummer.
    Ik heb geen problemen met een Samsung T5 SSD, die doet het met alle drie de iDevices.
  • Ik heb de Sandisk aangesloten aan een USB-hub met een eigen voeding en die hub vervolgens aan de Lightning naar USB3 Camera Adapter. Ik kon nu de Sandisk Extreme met mijn iPad mini en iPhone benaderen.


Log In of Registreer om te reageren.