HP Easyscan app V 1.9.2. (126) scanner probleem HP Laserjet 200

Goeden avond,
Vanmiddag Catalina geïnstalleerd op mijn iMac wat probleemloos ging, na install bleek alles goed te werken, behalve dat mijn HP LaserJet 200 colorMFP M276n niet meer wilde scannen. Printen geen probleem maar met geen mogelijkheid meer aan het scannen te krijgen. Het scanprogramma start wel op maar blijft daarna hangen op "scan voorbereiden".
Via HP nieuwste software geïnstalleerd helaas zonder succes, kan verder op het net en ook bij HP verder niets vinden over dit probleem....
Wie heeft de oplossing of denkt te weten waar het aan kan liggen, ik houd mij aanbevolen, alvast dank voor het meedenken.
groet Arie

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Die HP software is niet altijd compatibel met de nieuwste macOS versie. Probeer eens te scannen met Fotolader dan worden de standaard Apple drivers gebruikt.
  • Sorry, fotolader ken ik niet?
  • timoshatimosha    Moderator
    Fotolader is een standaard programma dat op elke Mac aanwezig is. Ongeacht de naam wordt het ook gebruikt om te scannen.
  • Dank je, heb het inmiddels gevonden, heb er nooit eerder mee gewerkt vandaar.
    Maar je tip is prima, hartstikke bedankt want inderdaad, met fotolader kan ik wel scannen!!!
    Moet alleen nog even zien of ik nog een map kan instellen en zo maar in elk geval werkt de scanner weer, leuk om er zo weer wat bij te leren!!!
  • timoshatimosha    Moderator
    Nu je toch aan het bijleren bent. Je kan ook met Voorvertoning scannen. Die software van HP is echt overbodig (en wordt niet altijd bijgewerkt). Fotolader en Voorvertoning gebruiken altijd de allerlaatste drivers.
  • Bedankt Timosha, ga ik zeker mee aan de gang!
    gr. A
  • Sinds Catalina kan ik niet meer scannen naar mijn Mac.
    Iemand een idee?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
Log In of Registreer om te reageren.