iMovie niet meer bruikbaar op iOS12?!?

Eén van mijn kinderen gebruikt op haar iPhone 6 iMovie. Nu is de app niet meer bruikbaar. En in de App Store staat dat het ios13 vereist. Dat vind ik wel bizar kort na de introductie van ios13.

Is dit echt zo? Is er een workaround? Bij sommige apps was het altijd mogelijk een eerdere versie te blijven gebruiken, maar hier zie ik dat niet.

Reacties

  • Eén van mijn kinderen gebruikt op haar iPhone 6 iMovie. Nu is de app niet meer bruikbaar.

    Waarom is iMovie op de iPhone 6 niet meer bruikbaar? Heeft de app ooit gewerkt?
    Kan je geen back-up terug plaatsen van het moment dat iMovie nog wel werkt?
    Bij elke iOS versie behoort een iMovie versie.

    En in de App Store staat dat het ios13 vereist. Dat vind ik wel bizar kort na de introductie van ios13.

    In de App Store is alleen de laatste versie (in dit geval voor iOS 13) te downloaden. Aangezien iOS 12 de laatste versie is voor iPhone 6 kunt men de vorige versie niet meer downloaden.
  • Ja, eerder deed iMovie het wel. Het icoontje was nu plotseling donkerder en de app kon niet meer worden geopend.

    En in de app store dus inderdaad alleen een iOS13-versie. Het lijkt me niet logisch zo snel na de introductie van een nieuwe iOS updates van apps uit te brengen die alleen met die nieuwe versie compatible zijn. Daar hoort meer tijd tussen te zitten. En in het verleden kwam (bij andere apps in de iTunes store) nog wel eens de melding 'Deze versie van de app vereist iOSxx. Wilt u een eerdere versie installeren?' of iets dergelijks, maar hier niet.
  • Heb je de andere voorgestelde optie ook geprobeerd?


  • Had een reservekopie van haar 5s gebruikt om de 6 in te richten. Nog geen reservekopie van de 6 gemaakt. En daarop deed iMovie het meteen niet. Op de 5s kort ervoor wel. Dus al min of meer gedaan wat je suggereerde.
Log In of Registreer om te reageren.