TV app ziet enkel ITunes bibliotheek

October 2019 aangepast in Apple TV
Hello
Als ik de TV App opendoe verschijnen enkel homevideo's die in de ITunes-bibliotheek opgeslagen zijn. Wat ik zou willen is het volgende:
- ik heb de nieuwe IOS 13/OS Catalina/Watch OS 6/ TV OS 6.
- ik heb een NAS (Asustor) waar meer homevideo's opgeslagen zijn. Dit om plaats op mijn MacBook vrij te maken.
- In TV App kies ik de map op de NAS als bibliotheek maar er gebeurt juist niets, de app ziet alleen de 6 homevideo's die in ITunes opgeslagen zijn.
- Op mijn Apple TV4 ziet de TV App ook enkel die 6 video's.
- Op de NAS heb ik ook een ITunes map voor thuisdeling, maar zo te zien is het enkel voor muziek.

Mijn vragen zijn dus:
- Kan de TV App enkel video's zien die op een Apple apparaat in de ITunes map zien?
- En is het logisch dat deze map "Home Video's" tussen al mijn muziek in de ITunes bibliotheek zit? (Ik heb ze in het verleden misschien daar zelf aangemaakt en gezet, maar dat kan ik me niet meer herinneren).
- en terwijl ik toch bezig ben, ik vind het heel verwarrend dat er nu een Apple TV (hardware) en een Apple TV (software/app) zijn. Niet gemakkelijk om info op internet te zoeken.

Alvast bedankt voor de reacties.
Jos

Reacties

  • JMRJMR
    October 2019 aangepast
    Hallo Jos, ik heb mijn Home video's die opgeslagen staan als bestanden in een Film map allemaal vanuit het Finder venster naar de TV bibliotheek gesleept, die staan daar nu alfabetisch met een thumbnail, wel veel toegankelijker dan voorheen!!
  • Hallo JMR, ok, dat heb ik nu ook al door. Ik maak vooruitgang. Maar toch nog een vraag: staat het bestand nu op mijn MacBook of nog steeds op de NAS en gaat Apple TV app het bestand daar halen om af te spelen of vanuit mijn harde schijf op mijn Mac?
  • Hallo JLEM, mijn video bestanden staan enkel fysiek op de MacHD, ik heb geen kopiën in de Cloud of op een Nas, en daar gaat de TVapp die bestanden halen, in mijn geval ernaartoe gesleept, dus in uw geval kunt u de video's kopieren of slepen vanuit de locatie waar ze fysiek opgeslagen zijn, naar de TV app bibliotheek.
Log In of Registreer om te reageren.