Problemen met installeren macOS High Sierra

December 2017 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Een bevriende mede-Applelaar heeft problemen met het installeren van MacOS High Sierra op zijn MacBook Pro uit 2013. Hij krijgt de melding: 'macOS kan niet op je computer worden geinstalleerd. Het pad 'System/Installation/Packages/OSInstall.mpkg bestaat niet of is beschadigd.'
Kan iemand helpen?

Reacties

  • December 2017 aangepast
    Had zelf ook problemen maar door onderstaande link opgelost, wie weet werkt het voor
    jou ook.

    https://www.appletips.nl/oorspronkelijke-softwareversie-mac-installeren/

    https://support.apple.com/en-us/HT204904

    groetjes en succes
  • Bedankt. Ik geef het door.
  • Voor degenen met hetzelfde probleem:

    - Computer helemaal uit
    - Computer opstarten met CMD+Shift+P+R ingedrukt houden tot er een schermpje verschijnt
    - Links boven op het Apple logo
    - Opstartschijf
    - Selecteer je schijf, ontgrendel deze met je inlogwachtwoord indien nodig
    - Herstart

    Je computer zal nu opnieuw opstarten, en het hoogstwaarschijnlijk gewoon doen.
  • Hoi Rayner, ik had exact hetzelfde probleem. CMD+ Shift+P+R werkte eerst ook bij mij (nog lastig zat, want door een beroerte links verlamd en die toetsen liggen onmogelijk ver uit elkaar), de MacBook werkte eventjes prima, maar bij een volgende nieuwstart was het probleem weer terug. Nu opnieuw daarmee opgestart en hij lijkt het weer even te doen. Maar nu was er alweer gelijk een nieuwe update, die ik ook liet uitvoeren en toen hing ie op het appeltje bij opstarten. Koud uitgezet en nu is ie alweer een poosje bezig met opnieuw opstarten. Het was altijd zo’n heerlijk stabiel OS, wat is er aan de hand???
  • Zelfde probleem meegemaakt. Bij mij ging het om een clean install met OS Hiigh Sierra, die verliep prima. Echter bij update (aanvullende 10.13) kreeg ik die melding. Uiteindelijk bleek dat FileVault opnieuw aan het coderen was. Na afloop van de codering (kan lang duren, wel tot 12 uur) kon de update zonder probleem worden geinstalleerd. Wellicht. Bij jou ook aan de hand?
  • Hoi, ik heb het zelfde probleem. Het lukt mij alleen niet om de computer met shift+CMD+P+R op te starten. Ik heb ook al op andere forums gezocht maar ik kan geen andere oplossing vinden tot zover. Iemand een idee hoe ik het op zou kunnen lossen?
Log In of Registreer om te reageren.