Imac high siërra plots super traag

Mijn Mac high siërra , is van de ene op de andere dag superrrrrrr traag ook WiFi valt steeds weg kan Safari pagina’s gewoon niet openen zegt steeds geen WiFi terwijl deze er wel is... heb met behulp van Telenet andere apparaten zoals iPads en iPhones getest die wel super snel gaan ... maar mijn Mac blijft koppig zwijgen .... heb gehoord dat door high siërra komt , raar zo van ene dag op andere.... wie kan mij helpen aub ( ik kan niet meer hoger dan deze gaan , Mac is blijkbaar te oud ) maar nog super goed voor de rest en heb nog veel vrij geheugen 388 GN van 500 GN plus extra 2 lege van 4 . Niet gebruikt , wie kan hulp bieden aub , want mijn Mac heeft zeker nog niet afgedaan !!!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Mijn Mac high siërra , is van de ene op de andere dag superrrrrrr traag ook WiFi valt steeds weg kan Safari pagina’s gewoon niet openen zegt steeds geen WiFi terwijl deze er wel is...


    Bij zulke toestanden moet je altijd eerst nakijken welke onnodige "handige tooltjes" je gebruikt en wat die allemaal uitspoken op de achtergrond. Laat EtreCheck eens lopen.

    https://www.etrecheck.com
  • Dank u Timosha, maar moet dan wel toegang tot internet hebben, en dat is nu net wat die niet wil doen, gaat vervelend traag open tot zeker 15 min terwijl internet wel actief is ... maar geen verbinding wil maken , wat nu ????
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan start de Mac op in Safe mode misschien lukt het dan wel. Houdt de ⇧ toets ingedrukt tijdens het opstarten.
  • Heb dat ondertussen geprobeerd maar mits internet niet functioneert zoals het hoort, kan ik dit programma niet downloaden .
    Iemand andere suggestie ? Andere dan high siërra installeren, ? maar ja als internet niet wordt aanvaard door systeem , weet het echt niet meer .
  • timoshatimosha    Moderator
    Zet Wi-Fi uit op de Mac uit en sluit het toestel met een Ethernetkabel aan de router aan.
  • @timosha, bedankt op deze manier is het idd gelukt, blijkbaar is er iets met mijn
    WiFi op mijn toestel , maar met de kabel gaat het weer flink , hartelijk bedankt !!!!! 👍🤗☺️
  • timoshatimosha    Moderator
    Alle symptomen wezen op een Wi-Fi probleem in de Mac.
  • Idd., terug met de lelijke draad in mijn living pfffff
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2019 aangepast
    Je kan altijd de Wi-Fi diagnose eens laten lopen. Klik met ⌥ ingedrukt op het Wi-Fi icoontje en selecteer "Maak diagnostisch rapport aan" of "Open Wifiprobleemoplossing".



Log In of Registreer om te reageren.