HomeVideo's die in iTunes stonden niet meer te vinden in Catalina.

October 2019 aangepast in macOS 10.15 Catalina
Ik ben mijn HomeVideo's kwijt die in iTunes Mojave stonden, video's die ik met iMovie gemaakt had. Staan niet in Foto's of iMovie en ook niet in Apple TV van Catalina. Met Apple Support gezocht maar nog geen oplossing. Is de enige oplossing via TimeMachine een complete backup terugzetten van Mojave, dan video's veilig stellen en Catalina opnieuw installeren of heeft iemand nog een goede tip cq. dezelfde ervaring?

Reacties

  • October 2019 aangepast
    bij mij staan ze gewoon in de tv app
  • Daar staan bij mij alleen de bij Apple gekochte video's.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Je zou Time Machine kunnen gebruiken, open de map 'Muziek' in je thuismap en activeer time machine. Ga dan terug de tijd in tot je de map iTunes ziet en zoek dan naar de films in één van deze mappen, werkt dit?
  • Via TimeMachine kom ik niet meer bij de oude structuur van iTunes met thuisvideo's, lijkt erop dat dit door Apple geblokkeerd is, wordt niet meer ondersteund dus weg ermee? Heb inmiddels een serie schijfjes die ik gelukkig gebrand had, met Miro Videoconverter in AppleTV omgezet. Maar ik mis al het bronmateriaal en video's die ik met iMovie en daarvoor met Pinnacle gemaakt had wel. Toch nog maar eens contact opnemen met Apple Support. Het kan toch niet zo zijn dat Apple (voor mij historisch) privé video materiaal laat verdwijnen.
  • Met behulp van Apple Support, 2e lijns medewerker, toch 30 Gb aan oude video's kunnen benaderen. Wat duidelijk is dat een deel van de media in iTunes niet teruggezet werd bij de overgang naar Catalina. Gelukkig stonden de bestanden op mijn externe HD via Time Machine opgeslagen maar niet rechtstreeks benaderbaar (rechten). Idem de zelf aangemaakte mappen waar ik mijn te bewaren mails in onderbracht, uiteindelijk ook teruggezet vanaf de HD.
Log In of Registreer om te reageren.