beeldscherm Mac mini zwart na Catalina installatie

Mensen opgepast, bij mij (MacMini 2018) is het HDMI scherm uitgevallen na installatie van Catalina.
geprobeerd via "verbind met server" werkt ook niet. Mac wordt niet gezien op het netwerk.
Navraag bij Apple support, ik ben niet de enige. en omdat ik geen toegang tot mijn scherm heb kunnen ze me nu niet helpen.
Ga nu een USB3 naar HDMI kabeltje uitproberen. Als dat niet werkt zal hij naar Apple moeten worden opgestuurd.
Wordt vervolgt.... of is er iemand met een advies???

Reacties

  • Advies? Neen, ik heb mijn MacMini 2012, aangesloten via hdmi op een Samsung TV, probleemloos kunnen updaten naar Catalina.
  • De andere route met het USB3 (C) naar HDMI kabeltje werkt. Ik heb ondertussen ook een mogelijke oplossing, het blijkt namelijk dat ik een verkoopkabeltje heb met ook een HDMI naar VGA kabel met voeding aansluiting. normaal heb ik de voeding niet nodig maar schijnbaar heeft de VGA kabel wat meer energie nodig om de monitor in te schakelen. dus als ik de voeding ook aansluit werkt het wel van HDMI naar VGA. PS tot nu toe heb ik dat voedingskabeltje niet gebruikt omdat dit niet nodig was, nu, met Catalina schijnbaar wel dus. Maar waarom HDMI naar HDMI niet werkt weet ik (nog) zal ook wel met de signaalsterkte te maken hebben. Wordt vervolgt. PS Hopelijk is het een beetje duidelijk. PS1 ik heb een Sony OLED Bravia
Log In of Registreer om te reageren.