Na installatie Catalina map met 'Verplaatste Onderdelen'...?!

Wie kan hier chocola van maken?
Moet ik iets met deze (onderstaande) bestanden. Het komt mij niet bekend voor, noch de inhoud, en gezien de 'grootte' zit er niet veel in....
Als ik dit weggooi, beschadig ik dan toch iets aan/in de computer?

Zie foto-bijlage vd map




-
Tekst bij de map:


Tijdens de laatste macOS-upgrade of bestandsmigratie konden sommige van je bestanden niet naar de nieuwe locaties worden verplaatst. Deze map bevat deze bestanden.
Bestanden die nieuwe locaties nodig hebben
Sommige bestanden bevonden zich in een locatie die nu incompatibel is vanwege de beveiligingsinstellingen van macOS. Deze bestanden zijn naar de map 'Security' verplaatst waar je ze kunt bekijken.
Als er bestanden zijn die je wilt bewaren, kun je ze naar een nieuwe locatie verplaatsen. Dit moet dan wel een andere locatie zijn dan de locatie van voor de upgrade of migratie.
Configuratiebestanden
Deze configuratiebestanden zijn gewijzigd of aangepast door jou, een andere gebruiker of een app. De wijzigingen zijn incompatibel met de recente macOS-upgrade. De gewijzigde bestanden bevinden zich in de map 'Configuration' en zijn geordend in submappen die genoemd zijn naar de oorspronkelijke locaties.
Als je een van de aangepaste configuraties wilt herstellen, vergelijk je je wijzigingen met de configuratiewijzigingen die tijdens de macOS-upgrade zijn aangebracht en combineer je ze waar mogelijk.
Copyright © 2019 Apple Inc. Alle rechten voorbehouden.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2019 aangepast
    Wie kan hier chocola van maken?


    Chocolade, bruine of witte, kan ik van die folder helaas niet maken. Er staan namelijk geen cacaobonen in die folder wel overbodige systeem bestanden. Die folder kan je dus zonder problemen verwijderen. Tenzij je zelf bent gaan prutsen aan het macOS besturingssysteem dan staan in die folder jouw wijzigingen.
  • OK, Timosha. Had jij ook zo'n map dan?
    Nou, dan kieper ik m straks weg, die map.

    Dank je wel, Timosha. Goeie dag gewenst! P.
  • Wacht!
    Ik heb nog een vraagje hierover:


  • Onder Verouderde Software staat dit bovenstaande

    Ik heb alle mogelijke updates nu via Catalina binnen. Kan met bovenstand dus weinig doen.
    Wat zou jij hier dan mee doen?
    Gewoon laten staan?






  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb die folder met overbodige systeembestanden gehad sinds de eerste Beta van macOS Catalina.

    Verouderde software is (32-bit) software die niet meer werkt in Catalina zoals oa. Mickey$oft Silverlight en oude iMovie apps.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Ik heb deze folder ook gehad, ik zag ook geen bijzondere items dus heb hem ook gewist zonder problemen.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2019 aangepast
    Zoals gezegd: bij elke Catalina Beta update kreeg ik zo'n folder:



    Ik heb ze nu allemaal verwijderd. Men moet wel SIP uitschakelen om die folders te verwijderen.
  • Dank Heren.
    SIP? Uitschakelen? Hoe doe je dat. En wat is het?
  • October 2019 aangepast
    Thx!
  • Goedendag,
    zie a.u.b. PrintScreen:



    -
    Het 'pad' naar de opgeven plaats van de Silverlight Plug-in is anders bij mij als opgegeven in het artikel. Ik heb m gevonden maar durf niet direct te deleten. Kunnen jullie mij adviseren c.q. geruststellen?

    DIT is de plek waar e.e.a. volgens Systeeminformatie moet staan:
    /Library/Internet Plug-Ins/Silverlight.plugin/Contents/Resources/Silverlight Preferences.app/Contents/MacOS/Silverlight Preferences

    EN ik vind het op deze plek:
    Direct onder Library, maar niet 'Contents/Resources/Silverlight.

    >


    k Ben erg bang teveel weg te gooien maar wil het ook goed opruimen....

    SIP lijk ik dan helemaal niet te hoeven gebruiken... Dat kan toch ook weer niet..

    Thx.

    p.s.

    Als ik 'gewoon' in de Mac zoek naar Interent krijg ik dit overzicht:
    (zie bovenste is een screenprint, die telt niet mee).

    >

Log In of Registreer om te reageren.