Agenda werkt ineens niet meer..

Goedendag,
Sinds vanmiddag werkt ineens mijn Agenda (de standaardagenda van Apple) niet meer op mijn Macbook Pro. Agenda werkt wel in de iPhone.
Op de macbook opent de agenda en binnen een seconde sluit ie weer. Computer al her-opgestart maar dat helpt niet.
Hoop dat iemand raad weet.

(ik zit ook nog midden in een grote verhuizing, heb d'agenda hard nodig voor afspraken en nu kapt ermee.... :-( ).


Reacties

  • October 2019 aangepast
    Probeer Agenda te openen vanuit de map Programma of Launchpad.
  • Thx. Heb ik gedaan, vanuit Programma's: zelfde recept helaas.
  • Herstart de Mac in de veilige modus >> De veilige modus gebruiken om problemen met de Mac op te sporen en probeer Agenda te openen vanaf de Dock.
    Start Agenda goed op, herstart de Mac normaal op.
  • Rai, dank voor de tip. Zojuist gedaan. Veilige modus. Helaas, agenda flipt na 1-sec. weer meteen weg, ook in de Veilige Modus.
    p.s. Ik heb alle laatste mogelijke updates op de Mac, dus daar kan het niet aan liggen. (Of misschien juist wel...)
    Hoop dat er nog meer mogelijkheden zijn.
    Ik kan zelf helaas de AGENDA-app niet verwijderen. Anders zou ik m er gewoon 'even' opnieuw opzetten.
  • October 2019 aangepast
    Ik heb alle laatste mogelijke updates op de Mac, dus daar kan het niet aan liggen. (Of misschien juist wel...)

    Lijkt me niet, gebruik hier dezelfde Agenda versie als bij jou.
    Sinds vanmiddag werkt ineens mijn Agenda (de standaardagenda van Apple) niet meer op mijn Macbook Pro.

    Functioneert Agenda nog goed één of twee dagen ervoor?
    De melding conform jouw screenshot lijkt me dat 'iets' is gewijzigd (?)
    Gebruik je een Cleaner en/of een Antivirus?



    Als je TimeMachine gebruikt, zet een back-up terug van 'toen' Agenda nog goed werkt.

    Ik kan zelf helaas de AGENDA-app niet verwijderen.

    Klopt, volgens dit artikel van Apple kunt men agenda niet verwijderen, tenzij men macOS opnieuw installeert.



    Lijkt me een hevig ingrijpt.
    Hopelijk kunt je van TimeMachine terug zetten.
  • Yes, de agenda werkte tot voor zeer kort perfect. Ik doe er meer in/mee dan via de iPhone, da's me te klein. Computer-agenda geeft meer overzicht. k Kan er zelfs niets aan wijzigen en op die updates na heb ik niets verandert. Ik zit midden in een verhuizing dus kom helemaal niet aan 'computeren' toe.
    Ik gebruik geen cleaner en geen antivirus. Of i.d.
    (vroeger wel toen ik nog Microsoft had...)

    MacOs opnieuw installeren lijkt me TE ver gaan. Wat een toestand!

    Ik zal eens kijken in mijn Time-machine. Goeie tip. Na het weekend, want ik ben er komende dagen niet.
    Thx!

    Vraag: kan ik alleen de Agenda terugzetten? Of gaat dan het hele systeem terug naar 'toen'? Dan verandert er ook meer dan mij misschien lief is.... Bestanden die weg zijn, afspraken die weg zijn, etc. etc.
    Oeiiiii.
  • Toch nog even snel geprobeerd. Jeee, ik kan alleen een agenda terughalen. Meteen gedaan. Zie afbeelding. Helaas..... kan niet........ ;-((

    -

  • (had eentje van september gedaan....)
  • Hoe nu? Apple bellen?
  • Hippodrome,
    je kan apple bellen en die kunnen mee kijken via schermdeling, en dat heeft bij mij perfect gewerkt.
    su6groetjes Frank
  • Ok. Thx. Ga k maandag maar doen. Groet.
  • Goedendag, Mijn update naar Catalina heeft het Agenda probleem opgelost. IK BLIJ!
    Discussie kan nu gesloten. DANK voor alle HULPgevers!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.