de agenda automatisch laten synchroniseren

Hallo

Ik heb een gedeelde agenda met iemand. Als hij een activiteit invult krijg ik meestal vanboven in de agenda meestal een getal waar ik zie dat er een aantal wijzigingen zijn. Als ik daarop klik kan ik klikken op OK en dan komen die zaken in mijn agenda. Kan dat ook automatisch gebeuren waardoor ik niet meer langs deze weg moet gaan om de activiteiten van de collega te bekijken

dank voor de info
Pascal

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Niemand kan automatisch iets in jouw agenda zetten.
  • Kan dat ook automatisch gebeuren waardoor ik niet meer langs deze weg moet gaan om de activiteiten van de collega te bekijken


    Ik weet niet hoe je je agenda deelt, hoe je beschrijft begrijp ik niet zo goed.
    Als jij en jouw collega Exchange gebruiken, dan kunnen jullie een activiteit/afspraak inplannen. Je kunt ook zien of een collega bezet en/of vrij is. Dan is het een zaak van accepteren of weigeren.
    Exchange wordt normaliter gebruikt door organisaties.
  • we werken gewoon via iCloud, en misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt, maar het gaat om een gedeelde agenda, dus moet ik eigenlijk altijd bevestigen via het getal naast het plusje bovenaan de agenda. Komen er bvb 40 afspraken bij mag ik 40 x klikken op ok om die zaken in die mijn agenda te krijgen. Dus vroeg ik me af kan dit makkelijker
    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2019 aangepast
    Dat kan niet makkelijker. Alle afspraken die in een gedeelde iCloud agenda komen moet je accorderen.
  • @ tismacfan,

    OK, dank voor je uitleg.

    dus moet ik eigenlijk altijd bevestigen via het getal naast het plusje bovenaan de agenda. Komen er bvb 40 afspraken bij mag ik 40 x klikken op ok om die zaken in die mijn agenda te krijgen.


    Het lijkt me ook niet logisch dat alle afspraken direct vast worden gelegd in jouw agenda en dat je verplicht wordt om aanwezig te zijn.
    Men heeft altijd de optie om te accepteren, te weigeren of onder voorbehoud te accepteren, want men heeft de vrijheid om bijvoorbeeld verlof te opnemen.

  • ok dank je voor de uitleg.
    Pascal
Log In of Registreer om te reageren.