luidspreker iMac schakelt zichzelf uit

IK heb een iMac en sinds kort schakelt de luidspreker op de computer zichzelf steeds uit. Als ik dan het uitvoervolume weer omhoog zet dan loopt het automatisch terug naar uitschakelen. Ik lijk dit niet te kunnen beïnvloeden. Wat kan ik doen om het uitvoerniveau van de luidspreker gewoon weer zelf te kunnen instellen?

Reacties

  • Tbekker,
    Kijk eens links boven in je menubalk daar staat de speaker klik daar op en ga dan naar geluidsvoorkeuren.
    Daar kan je een heleboel regelen onder uitvoer en invoer. Ik hoop dat je hier wat aan hebt succes groetjes Frank
  • Beste Frankf, dank je. Ik heb dat al gedaan. Het knopje " geluid uit" laat zich niet uitschakelen. Bij iopnieuw opstarten gaat het soms goed, maar op onvoorspelbare wijze schiet het dan weer in de ' geluid uit'-modus.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het geluid loopt naar beneden net zoals je de volume toetsen zou gebruiken (het symbool is dan zichtbaar op je scherm?)

    Anders kan dit zijn door software. Kan je eens kijken in Activiteiten weergave welke processen er lopen op de achtergrond die dit kunnen veroorzaken? Heb je opruim software op je mac staan?
  • Vastzittende "volume neer" knop? Kan je eens een ander toetsenbord aansluiten of toetsenbord loskoppelen en in de menubalk het volume hoger zetten?
Log In of Registreer om te reageren.