Bootcamp assistent werkt niet in Mojave 10.14.6

Vorig jaar kon ik in Mojave nog zonder problemen Bootcamp installeren.
Nu ik een clean install deed, wou ik in mojave 10.14.6 opnieuw Bootcamp installeren. Maar dit blijft mislukken.
Of je nu enkel vraagt om de partitie aan te maken, of je vraagt de volledige installatie (alle vinkjes aangevinkt), hij gaat telkens de software downloaden. En dat blijft duren, zonder dat er ooit een foutmelding komt of zo. Er gebeurt ook niets. De usb-stick blijft ook onaangeroerd.
Hij geeft ook random aan dat er op de usb-stick niet genoeg ruimte zou zijn. Begin je het proces opnieuw, dan is die stick plots weer ok. Het gebeurt ook met gelijk welke stick, met gelijk welke manier van formatteren.
Zijn hier nog mensen met dit probleem ? Ik vind er nergens iets over.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ik weet niet wat er bij jou allemaal aan de hand is maar de Bootcamp Assistent werkt wel in macOS Mojave 10.14.6. Tenminste, bij mij werkt het op een iMac 4K 2015.
  • Bedankt voor uw reactie Timosha. Vreemd. Ik heb het zowel geprobeerd voor de clean Install als na. Telkens hetzelfde resultaat. Op een MacBook Pro 13" mid 2012 met 240Gb SSD.
    Maar goed, het geeft hoop, dat het geen bug is in het nieuwe systeem.
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2019 aangepast
    De problemen die jij beschrijft kunnen optreden als er nog andere USB-apparaten zijn aangesloten tijdens de installatie.

    En je hebt het over een "clean install"! Heb je de hele SSD, incl. de Bootcamp bootloader, geformatteerd of alleen de macOS partitie?
  • Dat zal hoogstens m'n Apple keyboard geweest zijn.
    Ik heb de SSD volledig geformatteerd. Geen partities meer aanwezig.
    Het is iets raars. Hij doorloopt wel een paar stappen. - downloaden vereiste software, vervolgens installeren vereiste software, het balkje groeit, maar gaandeweg verdwijnen de commentaren en stopt het pijltje ook. Ik heb dit al eens enkele uren laten draaien. Maar er gebeurt niets. Op de stick verschijnt ook niets. En de assistent reageert nog als ik alt-cmd-esc doe. hij valt gewoon stil.
  • September 2019 aangepast
    Bootcamp is ook alleen maar voor nerds. Ik heb het altijd een vervelend iets gevonden. Al jaren werk ik met Parallels en werkt goed.
  • timoshatimosha    Moderator
    En Parallels werkt dan weer het beste en snelste met een Bootcamp partitie ;-)
  • Ik heb dan maar het gratis VirtualBox geïnstalleerd
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof! Mag er een slotje op?

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.