Foto's verwijderen uit Foto's-app lukt niet

Ik probeer alle foto's te verwijderen van mijn iPhone 6 (iOS 13).
Van heden tot 2015 geen probleem (afbeelding aanvinken, al dan niet via "selecteer", vervolgens verschijnt het prullenbak-icon onderaan die dan braaf zijn werk doet. De foto's blijven wel onveranderd op de iMac staan).
Bij foto's uit 2015 en eerder verschijnt het prullenbak-icon echter NIET (uitsluitend het "deel"-icon), verwijderen van die foto's lukt dus niet. Wie kan mij dit uitleggen, ofwel wie heeft hiervoor een oplossing?
Bijvoorbaat mijn dank!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Het kan zijn dat die foto's van 2015 en eerder er op werden gezet (gesynchroniseerd) met iTunes. Die kan je dan verwijderen met iTunes. De folder op de Mac (of PC) die werd gesynchroniseerd door iTunes moet wel nog aanwezig zijn.
  • Dat zou idd heel goed kunnen.
    Zou je me aan stappenplan kunnen geven? Er is in iTunes in de onder "Instellingen" wel een map Foto's" te vinden, maar niet onder "Op mijn apparaat". Ben bang, dat ik onbedoeld ook de vroege foto's wis van mijn iMac....
    Bedenk ik nu: zou het eventueel iets te maken kunnen hebben met de overgang van "iPhoto" op "Photo's"?
  • Heb net op de Launchpad iPhoto opgezocht, blijkt geheel leeg....
  • Sorry voor bovenstaande typefouten, zijn inderhaast gemaakt. Correcte tekst:

    Dat zou idd heel goed kunnen.
    Zou je me een stappenplan kunnen geven? Er is in iTunes in het zij-menu onder "Instellingen" wel een map "Foto's" te vinden, maar niet onder "Op mijn apparaat". Ben wat bang, dat ik onbedoeld ook de vroege foto's wis van mijn iMac, wat beslist niet de bedoeling is.


    Zou het eventueel iets te maken kunnen hebben met de overgang van "iPhoto" op "Photo's"? De app iPhoto bevat echter geen content.

    Ben benieuwd.
  • timoshatimosha    Moderator
    Foto's handmatig synchroniseren met iTunes

    https://support.apple.com/nl-nl/HT201313
  • Dank. Het was een hele puzzel, die uiteindelijk m.b.v. Apple Support en meekijken in computer en iPhone werd opgelost. Discussie wat mij betreft gesloten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.