WhatsApp WEB werkt sinds update Safari niet meer

Goedendag,
Sinds vandaag kan ik WhatsApp WEB niet meer gebruiken Computer loopt direct vast als ik op een conversatie druk. Het gekleurde-zoek-wieltje van Apple blijft draaien in het WhatsApp WEB-scherm. De computer kan alleen nog maar UIT met de AAN/UIT-knop. Alle andere programma’s werken gewoon goed. In de telefoon werkt WhatsApp wel goed.
Al VIER keer computer uit/aan gezet. Helpt niet.
Het enige verschil met gisteren is dat ik vanmorgen een Safari update heb geïnstalleerd : Versie 13.0 (14608.1.49).
Gisteren werkte WhatsApp WEB nog perfect.
Ik heb zojuist ook de volledige Cache, Cookies etc. geleegd en geschoond.
Kan iemand mij verder helpen?
Hartelijk dank en groet, Paul

Reacties

  • Bij mij werkt het ook na de update nog gewoon. Heb je de verbinding via de iPhone al eens verwijdert en opnieuw gemaakt?
  • Yes, al 2 x. Opnieuw verbinding gemaakt met WhatsApp via die scanfunctie, ook cookies en cache verwijdert. Nog steeds zelfde probleem.
  • En als je app uit de App Store installeer, kun je die wel gebruiken?
  • Ik ondervind dit probleem ook.
    Ik heb DNS cash ook geleegd.
  • September 2019 aangepast
    Heb je toevallig ook je iPhone geüpdate? Dit heb ik zelf namelijk niet gedaan.
  • @jemmie : Ik heb de iPhone nog niet geüpdatet....... ik lees overal daar je beter even kunt w88...... volgende week komt er alweer een ios-update over de update van gisteren aan.
    ZOU ie daarom niet werken?
  • @jemmie : Ik wist niet dat dit ook via de App-Store kon. Gebruik m al jaaaaaren gewoon via Safari.
    Je tip was een goeie. WhatsApp-web werkt nu weer prima, gedownlaod via de app!!
    GROTE DANK!
    GROET. Goei'weekend! Paul
  • @jemmie, ja ook via de app.
    Ik draai op mijn iPhone IOS13 (sinds vanochtend). maar dit is niet het probleem. Omdat ik na IOS13 de update van safari 13.0 (sinds vanmiddag) heb gedaan en daarna de problemen zijn ontstaan.

    daarbij op mijn iPad pro 12.9 (1ste generatie) kon ik ook WhatsApp web draaien, door aan te geven dat ik de desktopversie wil draaien, maar dat werkte eerder deze week ook niet. Maar daar heb ik mij bij neergelegd omdat het een IOS versie van safari is.

    Ik weet niet of hier een verband in zit.

    Ik heb een iMac 21.5", Late 2013
  • Nee, het zou eerder andersom zijn, als je de telefoon al geüpdatet zou hebben.

    De telefoon is toch nog wel met het zelfde WiFi netwerk verbonden als de Mac?

    Je zou misschien nog kunnen proberen om de WiFi verbindingen op de Mac te verwijderen en opnieuw aan te maken.

    Zie je overigens, als je de hotspot op de iPhone aanzet, deze wel in de WiFi van de Mac terug?
  • September 2019 aangepast
    @Hippodrome: Goed te horen dat je weer kan App'en

    @thvll1985: zou je de suggesties van mijn vorige post eens kunnen proberen?
  • @jemmie, de iPhone hoeft niet met hetzelfde netwerk verbonden te zijn, want zoals ik al eerder melde via google Chrome werkt het wel.

    Ook heb ik de App van WhatsApp voor mac op mijn iMac staan, deze heb ik gekoppeld aan mijn WA business, hierbij heb ik geen problemen. Ook heb getest met mijn privé WhatsApp op deze Mac App, en dat werkt ook.

    Dus dat hele WiFi en hotspot verhaal heeft er niets mee te maken. .92Het zou vreemds zijn als ineens deze beperking erop zou komen.

    Er is niks mis met mijn internetverbinding, deze heb ik al gecontroleerd, ook niks mis met mijn telefoonverbinding, deze heb ik ook al 1 keer opnieuw opgestart.

    WhatsApp versie 2.19.92 is 5 dagen oud
  • Sorry, maar jij neem deze post over en mijn comment was voor Hippodrome bedoeld.
  • @jemmie toch heb ik je tips geprobeerd. Via hotspot, via gewoon netwerk, via gastennetwerk, iPhone en iMac op hotspot van de iPad. Het probleem blijft zich op de web versie voortdoen.
    Het inladen gaat prima, maar het gaat pas fout op het moment dat je een conversatie aanklikt. Scrollen tussen conversaties werkt ook.
  • @jemmie, ik begrijp niet wat je bedoeld. met ik neem de post over
  • Dat is iets anders dan wat Hippodrome had :-) Hij kwam niet verder dan het laden van WhatsApp.

    Je hebt ook al de andere opties geprobeerd, de verbinding met WhatsApp verwijderen op de iPhone en opnieuw maken.

    Heb je misschien extensies in Safari die niet compatible zijn met safari versie 13 die in de weg zitten?
  • @jemmie, via safari kom ik inderdaad ook niet verder dan het laden van WhatsApp web via Safari 13.0, de QR code scannen werkt, scrollen ook. Maar een conversatie starten niet.

    Ik heb geen incompatibele extensies, de enige die ik gebruik is Dashlane, deze werkt naar behoren.

    Ook het uitzetten van de plugin heeft geen effecten.
    Ik heb ook al geprobeerd om te werken via de privemodus, zonder resultaat.

    Of ik moet wachten tot de volgende Safari update.
  • September 2019 aangepast
    @jemmie het probleem lijkt zich te hebben opgelost. Ik denk dat het lag aan de kant van WhatsApp.
    Ook bij safari op iOS werkt het weer.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.