Compatibiliteit en ondersteuning Apple TV3

Als elektronica hobbyist heb ik van de week een mooie Loewe 3D tv weten te herstellen. We hebben nog massa’s 3D films op de NAS, dus kijken maar.
Op onze tv in de woonkamer (niet 3D) staat een Apple TV 4K aangesloten. Die even aan de 3D tv laat perfecte 3D plaatjes zien. Echter blijft de Apple TV 4K lekker in de woonkamer.

De 3D tv gaat onze slaapkamer in. Het is een Full HD tv, dus qua specs gaat de Apple TV 3 perfect voldoen. Je vindt ze tegenwoordig tweedehands voor enkele tientjes.
Kan mij iemand bevestigen dat deze ook 3D Full HD ondersteunen? Ook belangrijk is dat YouTube en Netflix (5.1 geluid) ondersteund wordt.
Krijgen die mediaboxjes ook nog updates van Apple?

Bedankt alvast!
Gert

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    De  TV 3 ondersteunt HD. Er was onlangs nog een veiligheidsupdate voor het toestel. Functionele updates moet je niet meer verwachten. Of 3D ondersteund wordt hangt af van de YouTube en Netflix apps.

    Met een  TV 3 kan je echter geen media afspelen van een NAS. Met een jailbreak lukte dat wel op de  TV 2. Voor de 3 is er echter geen jailbreak.
  • Ik heb op de 4 Infuse Pro staan. Heb ik een abbotje op en is een prima mediaspeler.
    Nu goed in hoofdzaak gebruik ik de Apple TV natuurlijk daarvoor. Een beetje dom dat het met de 3 niet gaat.

    Je hebt blijkbaar nog een Apple TV 4 ook, maar dan niet 4K. Doet die het icm een NAS?
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2019 aangepast
    Dom of niet op de  TV 3 kan men geen apps installeren. Op een  TV 4 kan men wel apps installeren zoals Infuse (Pro). Infuse kan media afspelen van een server of NAS.
  • Zo ver was ik niet mee dat men gewoon geen apps kon installeren op de 3. Ik was eerst van mening dat men de connectie naar een NAS simpelweg geblokkeerd had. Duidelijk nu! Ik heb me voor de Apple TV 4K (die ik bij stom toeval in bezit gekregen heb en kunnen testen) nooit zorgen gemaakt om dat kastje.

    Bedankt voor de info; ik weet waar ik moet naar zoeken :smile:
Log In of Registreer om te reageren.