Oplossing gezocht voor foto's van verschillende (Mac) locaties

September 2019 aangepast in Algemeen
Ik heb foto’s in iphoto (mac), fotos (mac), iphone en ook nog wat in de icloud. Ik heb weinig zicht wat waar staat en wat precies dubbel is.
De bedoeling is om in de winter alles na te lopen en per kalenderjaar een fotoalbum te maken van de beste/leukste foto’s.
1) Wat/ waar is de handigste manier om de foto’s op 1 plaats te krijgen (alles naar foto’s??) kan het dan op de andere locaties verwijdert worden?
2) Er staan filmpjes op mijn iphone die ik -ivm de ruimte- nu wil verwijderen van de telefoon, maar niet in zijn totaliteit kwijt wil. Ik moet ze even " veilig stellen" tot ik in de winter alles uit zoek.
Kan ik deze filmpjes dan het beste in een map op de pc downloaden (los van de foto-programmas). Of is er een betere methode?

Kortom wat zijn logische stappen om nu ruimte te creëren en later alles uit te zoeken.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Ik ben bang dat je inderdaad per bibliotheek moet kijken welke foto's daarin aanwezig zijn, de dubbelen (die dus ook in andere bibliotheken staat) verwijderen en dan alles in één bibliotheek plaatsen. Dit doe je dan het beste in Foto's voor Mac. Eventueel kun je iCloud-foto's dan activeren, dan heb je 1 bibliotheek in de cloud en wordt deze gesynchroniseerd met al je apparaten zonder gedoe, meer info: https://www.appletips.nl/wat-is-icloud-fotobibliotheek-en-hoe-werkt-het/
Log In of Registreer om te reageren.