Partities interne harde schijf activeren lukt niet

Ik heb een oude 250 GB SSD schijf uit een Windows laptop gehaald en in een Macbook Pro 2012 geplaatst waarvan de harde schijf kapot was. Ik heb een bootable usb stick gemaakt met Mojave. Als ik via schrijfhulpprogramma's de SSD schijf wil wissen (MAC OS uitgebreid (journaled) en GUID, blijft het wisproces hangen op de derde stap: wachten tot de partities zijn geactiveerd. Na 10 uur wachten is er nog geen voortgang. Heeft iemand een oplossing?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Mojave draait op het APFS bestandssysteem! Probeer om de SSD te formatteren in APFS.
  • Beste timosha, dit heeft ook geen effect jammer genoeg. Hij blijft hangen op het activeren van de partities. Aan het installeren van mojave kom ik niet eens toe.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan is er vermoedelijk een probleem met die SSD.
  • Zou het misschien kunnen zijn dat de SATA datakabel stuk is? Bij de oorspronkelijke harde schijf kreeg ik steeds een grijze map met een vraagteken.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat zou ook nog kunnen.
  • Ik heb de harde schijf in een externe behuizing aangesloten en heb nu geen probleem. Het is dus waarschijnlijk de flex data kabel. Dit probleem komt heel vaak voor bij deze Macbooks
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb ook nog een MacBook Pro Mid 2012 (met 500 GB Samsung 850 EVO SSD) en die heeft dat probleem niet ;-)


Log In of Registreer om te reageren.