op de Finderlijst staat ineens , niet Lokale Schijf vermeld

Dag medewerkers/sters,
In de Finderlijst bij Locaties staat plotsklaps 'niet lokale schijf' vermeld. Ik dacht dat hier mijn naam zou moeten staan maar dat weet ik niet zeker.
Heb beslist iets verkeerd gedaan want ben ook de download-map uit het Dock kwijt.

Wat kan er verkeerd zijn gegaan, ik heb de Mac net dus moet even wennen.
Groet Annie

Reacties

  • In de Finderlijst bij Locaties staat plotsklaps 'niet lokale schijf' vermeld.

    Niets verkeerd.


  • Bedankt voor je reactie maar ben toch bang dat ik daar geen raad mee weet.
    De macintosh staat ook niet vermeld. In de Finder staat niets, alleen iCloud drive en dan bij locaties niet-lokale schijf en daaronder netwerk. Dat is allesIk probeerde al een schermafbeelding mee te sturen maar dat lukt ook niet.
    Verbinding met xs4all lukt ook niet en de wifi staat aan.
    Ik vermoed nu dat ik toch echt wat verkeerd heb gedaan. Zal nog eens verder zoeken.
    Nogmaals bedankt. groetjes Annie
  • De macintosh staat ook niet vermeld. In de Finder staat niets, alleen iCloud drive en dan bij locaties niet-lokale schijf en daaronder netwerk.


    Start Finder op, en ga naar Voorkeuren.




    Kijk even bij het Tabblad Navigatiekolomn of je misschien een aantal zaken hebt uitgevinkt.


  • Dag Rai,

    Inderdaad er stond geen vinkje bij Mac van Annie. Misschien is het dat geweest. Macintosh staat nog wel niet vermeld maar als ik in Finder op netwerk klik is die er wel.
    Alleen de map downloads heb ik nog niet in het Dock, maar daar valt mee te leven😉.
    De 'niet-lokale schijf' is denk ik een schijf die uit mijn oude Mac is gehaald. Er zijn eerlijk gezegd nogal wat problemen geweest met overzetten van alle bestanden. En dat nog wel door een bedrijf dat er verstand van heeft, zegt men.
    Zoals je hieronder ziet lukt het mij niet om de schermafbeelding in het antwoord te zetten

    Nogmaals bedankt voor de moeite, groetjes Annie



  • Oeps het lukt wel.
    groetjes Annie
  • De 'niet-lokale schijf' is denk ik een schijf die uit mijn oude Mac is gehaald.

    Laat de 'niet-lokale schijf' met rust, dat zal je misschien in de toekomst nodig hebben, lees eens deze informatie over Niet-lokale schijf door.
  • Dankjewel Rai,

    Ik ga deze schijf zeker niet verwijderen.
    De discussie mag nu sluiten.

    Groetjes Annie

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.