Foto's en filmpjes importeren van iPhone Xs max naar macmini

Een probleempje waar ik nog steeds mee loop is foto's, maar zeker filmpjes van mijn iPhone inladen in de mac.

De filmkwaliteit van mijn iPhone vind ik zo goed, dat een extra filmcamera me overbodig lijkt. Met 256 GB geheugen heb ik meer dan voldoende plek om tijdens een vakantie de nodige filmpjes te maken. iCloud is niet groot genoeg, dus die begint meteen te zeuren dat ie vol zit. Ik heb de filmpjes graag snel op de computer.
Op de Windows computer is het gewoon even iPhone aansluiten, copy, paste, klaar. 5 minuutjes werk.

De Mac doet moeilijker. Ik wil de bestanden gewoon fysiek op de harddisk om ze te kunnen bewerken of mijn ding mee te doen. Hiervoor gebruik ik het programma "Fotolader".
Foto's inladen lukt meestal goed, doch bij filmpjes zijn er altijd een hele boel waar hij een "onbekende" fout op geeft.
Het valt me ook op dat velen die fouten geven (doch niet allemaal) een hele gekke bestandsnaam krijgen (zie screenshot).
Ook kan het gemakkelijk een halve dag duren vooraleer er een stuk of 20 filmpjes op de harddisk staan. Hij wilt ze steeds "converteren".

Gesteld dat ik geen extra grote iCloud wil nemen, hoe kan ik best die boel op de harddisk krijgen?



tnx
Gert

Reacties

  • Ik gebruik Photosync om bestanden naar mijn mac Mini te sturen.
  • August 2019 aangepast
    pffff, lijkt weeral een betalende app te zijn op de iphone.

    Begrijp me niet verkeerd: ik ben je dankbaar voor de tip, maar ik ga geen 4,5€ spenderen voor simpelweg bestandsbeheer.
    Twee apparaten van dezelfde fabrikant hebben het blijkbaar moeilijk om bestanden uit te wisselen zonder dat je (weeral) moet betalen. Klopt niet mijns inziens.

    Is het in de mac eigenlijk niet mogelijk om de foto/videomap van de iphone gewoon zichtbaar te maken in finder? Teneinde zoals bij Windows met copy-paste te werken?
  • Airdrop heb ik net voor je uitgeprobeerd en doet het ook uitstekend en zeer snel.


  • Ga naar Foto's op je mac mini. Klik op mediatype en open video's. Als het goed is zie je daar ook de video's die allemaal op je iPhone staan. Heb even uitgeprobeerd. Het filmpje wat ik gemaakt heb met mijn iPhone komt daar gelijk binnen. Kun je slepen naar het bureaublad.
  • Met Airdrop heb ik reeds meermaals geëxperimenteerd. Als het om één video gaat lukt dit behoorlijk. De opdracht die ik had was in de 30 video's. We spreken dan over een 5 tal GB aan bestandsgrootte. Als ik dergelijk commando geef breekt de macmini de kopie-opdracht uiteindelijk ook af.

    De eerste keer dat ik video's en foto's naar de mac overhevelde deed ik dat effectief via Foto's. Ik herinner me nog dat dit lukte, maar dat er dan geen bewerkingsmogelijkheden waren van de video's.
    Alle materiaal dat ik film bewaar ik graag op de harddisk van de Mac om 's winters op mijn gemakje in Final Cut Pro te kunnen bewerken. Tenminste, dat was het plan. Ik ben nog maar Mac gebruiker van in de maand mei.

    Vertrek eerstdaags op vakantie. Wellicht gaat er weer heel wat videomateriaal op de iPhone staan en ga dat proberen te slepen naar het bureaublad zoals je aanraadt. Hopelijk kan ik er van daaruit mijn ding mee doen. Wordt vervolgd...

    (Aan alle welwillenden zeg ik er even bij dat de MacMini dateert van eind 2012. Een gewone Dual core 2,5Ghz, 16MB ram.
    Ik kocht het apparaat voor een prikje om met MacOS te leren werken. 0,0 ervaring met MacOS, dus ik kan me voorstellen dat dit niet de snelste Apple computer is die er bestaat.

    Nu heb ik zo'n USB stickje met aan de andere kant een Lightning stekker. Zo kan ik de foto's/video's natuurlijk ook overzetten (heb het nu zo even gedaan), maar dat maakt de zaak natuurlijk moeilijker. Ik zou straks een iMac willen kopen omdat ik het een prachtapparaat vind, maar natuurlijk moet hij het leven makkelijker maken. Het komt wellicht omdat ik er nog te weinig mee vertrouwd ben, maar dingen zoals dit slagen me een beetje tegen.)
  • Ik heb deze en met foto's en video's overzetten geen problemen.




  • Ik moet het met deze doen.
    Op vakantie niet genoeg filmpjes gemaakt om het goed te testen. Hou dit topic even "on hold".
Log In of Registreer om te reageren.