snelkoppeling naar beller zonder in favorieten te plaatsen

Ik leg even uit...
Een stuk of 8 contactpersonen bel ik zeer geregeld met mijn iPhone. Ik heb deze in favorieten gezet, teneinde maar naar het widget-scherm te moeten swipen en met één druk op de knop bel ik mijn gewenst contact.

's nachts gaat mijn telefoon automatisch op "niet storen". Voor 3 van die contacten wil ik ten allen tijde bereikbaar zijn in nood.
Je hoort me al aankomen: van die andere 5 wil ik dat niet.
Als ik die nu uit favorieten gooi is dat probleem opgelost, maar dan ben ik die shortcuts weer kwijt.

Wat mijn oplossing zou zijn:
1. Ik vind een andere manier om die 8 contactpersonen zeer snel te bellen zonder telefoonboek te hoeven openen enz.
2. Ik kan "niet-storen" zodanig instellen dat enkel die 3 contacten me kunnen bereiken zonder dat ze bij favorieten staan. De instelling "bel binnen 15 seconden" terug is niet ok, want mijn stil-alarm zit daar ook bij. Hier kan ik die mogelijkheid niet aan toekennen.

Tnx voor de tips!
Gert

Reacties

  • Je kunt snel bellen door Siri te gebruiken. Bijv. "bel mijn vader" of "bel Simon"
    Gebruik ik bijna dagelijks.

    Wil je iets waarmee je kunt kiezen uit die acht contacten, dan zou je iets in Siri shortcuts kunnen maken.
  • Kijk eens naar de App “Veer Launcher” met widget. De reviews zijn wisselend, maar het is een gratis app, dus niet geschoten,......
  • Handsfree bellen doe ik ook supervaak met Siri. Ik vind het alleen wat lastig om dit te doen als er klanten naast staan. Komt wat "strekerig" over.

    Die Veer Launcher kende ik niet, ik ga hem proberen; tnx!
  • Ik heb het uiteindelijk klaar gekregen met QuickContact. De app doet precies wat ie doen moet.
    In het widget scherm kan je diens widget klein maken, dan wel uitklappen. 100% wat ik zoek, omdat het eigenlijk enkel gebruikt wordt tijdens werktijd om vlug een collega op te bellen.
    In vakantieperiodes etc. klap ik het dan weer dicht om de rest van mijn widgets gemakkelijk te benaderen.

    Bedankt voor jullie tips. Met het zoeken naar Veer Launcher kwam ik deze tegen.
  • September 2019 aangepast
    @raverke95 Het zal aan mij liggen, maar ik krijg geen contacten gekoppeld aan de app. Ik kom na het indrukken van een hokje in het contactenboek, En dan???? Kun je mij verder helpen?

    Inmiddels gelukt voor 1 actie. Ik dacht dat het bellen en “berichten” zou zijn, klopt dit of is het maar 1 actie per icon?
  • @Jos_Schoemaker
    Sorry voor het late antwoord; even niet meer op het forum geweest en blijkbaar krijg ik via mail geen bericht...

    Bij mij is het inderdaad ook maar 1 actie per icon. Prima voor mij, want ik gebruik het systeem enkel om iemand op te bellen.
  • September 2019 aangepast
    @raverke95 hindert niet en toch bedankt
Log In of Registreer om te reageren.