Video’s op iPad spelen niet af

Jaren geleden heb ik mijn hele video bibliotheek gedigitaliseerd. Deze (kinder)films zet ik dan op mijn iPad en neem ze mee op reis.

Dit jaar ondervind ik problemen. De helft van de films speelt niet meer af op mijn iPad. Wat kan er aan de hand zijn en hoe los ik het op?

ITunes staat op een Mac mini 2011 en ik zet de films over naar een iPad air 2019 (ios 12).

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Spelen ze nog af op de Mac? En op de iPad heb je daar speciale symbolen, zoals wolkjes? Hoe synchroniseer je de video's naar je iPad?
  • Op de mac spelen ze nog wel en voor zover ik kan overzien ook op mijn Apple TV. Geen iCloud symbool oid. Zoals ik meldde gaat het om films van ‘geripte’ dvd’s.

    Ik sync mijn iPad via de kabel met mijn Mac
  • Welk bestandsformaat hebben ze? .mov .avi .mp4 .wmv? Waarmee probeer je ze af te spelen? Heb je VLC geprobeerd? Daarmee kun je veel soorten afspelen.
  • Om .mp4, .mkv, .avi, ... bestanden af te spelen op de iPad, heb ik ook al gemerkt dat niet alles meteen goed gaat. Zeker niet met Quicktime Player.
    Hiervoor is VLC inderdaad de beste oplossing. Gratis te downloaden, video bestanden uploaden via iTunes op de Mac en dat zou moeten lukken.
  • Ik zoek eigenlijk geen alternatief. Tot voor kort kon ik al deze films via iTunes op mijn ipad afspelen. Sinds de ATV app er is ipv de video app spelen deze films niet meer. Geen idee wat er anders is, jullie?
  • Geen idee. Update Bug???
  • Kan het iets te maken hebben met het feit dat IOs bepaalde bestandstructuren niet meer ondersteund?
  • Dat kan misschien wel voor sommige bestanden, maar zeker niet voor .mp4. Dat zou toch moeten blijven werken.
Log In of Registreer om te reageren.