Safari kan de pagina niet openen

Ik gebruik WhatsApp WEB op mijn macbook.
Probleem:
Als ik in een bericht een WhatsApp-bestand krijg, en daar zit een link in naar een internet bladzijde of een pdf doc. wil Safari dit niet openen. Ik heb dit al vaker gehad, vandaag weer. Natuurlijk heb ik Adobe geïnstalleerd e.d. PDF opent niet , maar ook een INTERNET-link openen werkt niet.
Zo bijlage/fotos.
Alles is bijgewerkt naar de laatste updates.
Ik heb cookies e.d. al helemaal verwijderd en her-opgestart, werkt ook niet.
Eerder werkte dit wel.
WIE kan me helpen? Dank. Paul.


Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als je echt met macOS 10.15 Catalina Beta werkt kan het een bug zijn.
  • MAC OS Mojave 10.14.6 is mijn versie. (Ik ben te ondeskundig om met Beta's te werken.....😊).

    Een LINK naar een webpagina internet, dat werkt nu wel/weer. Dus het probleem zit m in het openen van een pdf document via safari , vanuit WhatsApp.
  • p.s. Als ik gewoon op de computer een Adobe bestand open, dan werkt dat goed, zonder problemen. Dus er zou niets met Adobe aan de hand moeten zijn.....
  • p.s. Op mijn iPhone WgatsApp opent een internetlink + een pdf afboen bestand vlekkeloos. Daar zit t ook niet in.
    Het is dus puur WhatsApp-WEB en dan een pdf openen vanuit een toegestuurd WhatsApp bericht.
  • timoshatimosha    Moderator
    Topic verplaatst van macOS 10.15 Catalina naar Algemeen.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb geen verstand van Whatsapp en andere Facebook toestanden maar PDF-bestanden open je op een Mac met Voorvertoning.
  • Dat lukt ook altijd prima, timosha. Maar als ik dus een berichtje van iemand in WhatsApp ontvang en hij stuurt mij een link mee naar een pdf dan meldt ie dat Safari m niet kan openen.......
  • Ik heb alweer van alles gedaan en opgezocht, maar nog steeds openen Pdf's en Word-bestanden zich niet, als ik een WhatsApp-bericht ontvang met daarin een link naar een van deze twee bestanden.
    Kan het een instelling ergens zijn? En 'te zware' beveiliging die ergens op min computer is ingesteld?
    "Help".
  • Safari is de IE van de mac. Ik zou Firefox installeren en die tijdelijk als standaard browser instellen dan word de link in Firefox geopend.
  • timoshatimosha    Moderator
    Nogmaals, ik heb geen verstand van Whatsapp. Maar als ik een link toegestuurd krijg in iMessage dan opent Safari die pagina wel. Idem dito voor Telegram. Ik denk dat je de oorzaak van het probleem in Whatsapp-Web moet gaan zoeken.
  • -Ik begrijp je reactie mbt tot je kennis over WhatsApp. Dank. Ik hoop ook op een reactie van iemand die werkt met WhatsApp op n Apple en Safari, en hier een idee over heeft. Eerder, = jarenlang, had ik dit probleem namelijk nooit!
    -WhatsApp meld mij dat het geen-WhatsApp-probleem is maar dat er iets met mijn computer mis is....(kort door de bocht)....
  • wallytax: Dank.
    Ik hoop nog even op de mogelijkheid/reactie om het binnen Safari op te kunnen lossen. Het heeft altijd goed gewerkt, vandaar. Hoe minder op mijn computer geïnstalleerd, hoe liever het me is.
    Less = More 😁.
Log In of Registreer om te reageren.