Pages omzetten naar MS Word

Een in Pages aangemaakte document kan je via de exportfunctie converteren naar MS Word. Ik stuit echter op het probleem dat bij het omzetten van een Pages-document, dat veel opsommingstekens en inspringingen heeft, niet goed terugkomt in het Word-document. De lay-out ervan is niet conform het Pages-document en ziet er dus ook anders, lees niet goed, uit. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit eventueel opgelost kan worden? Alvast bedankt voor de reactie.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Pages is maar beperkt compatibel met MS Word. Daar is heel weinig aan te doen.
  • Erg jammer. Je zou anders verwachten. Dank je wel voor je reactie.
  • timoshatimosha    Moderator
    Je zou anders verwachten.


    Is dat zo? Zelfs Word voor Mac is niet 100% compatibel met Word voor Windows.
  • Persoonlijk heb ik het nooit zo voor Word gehad. Ik werkte vroeger bijna uitsluitend met Adobe Indesign, maar af en toe kwam er een klant langs met een Word-document en dan moest ik wel. Ik had enorm veel moeite om de Tabulators in Word goed te krijgen, wat het inspringen van Tekst inderdaad heel slordig en omslachtig maakte. Dit is, naar mijn mening, de laatste jaren wel verbeterd, maar nog steeds niet compatibel met andere Tekstverwerkers.
    De Tekst, of het geëxporteerde bestand, in Word plaatsen en voor de Tabulators terug van 0 beginnen, lijkt mij nog steeds de beste oplossing.
Log In of Registreer om te reageren.