Opslag/gebruik E-mail op iPad erg groot

October 2013 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik heb het volgende probleem, na de update ios 7.0.2 Ipad, staat bij in gebruik mail hoog op de lijst van apps met een opslag van 725 MB terwijl er geen mails in de inbox, outbox of prullemand staan en ik zie dit getal langzaam oplopen.
Hoe krijg ik dit weer naar werkelijke waarde ik zie wel dat er meer mensen last van hebben op engelse forums.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Kijk even bij instellingen algemeen en tik gebruik aan en kijk waar de Icoon van mail staat en hoeveel opslag/gebruik hij inneemt.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Ik had dat probleem ook, ik heb via iCloud.com mijn prullenmand nogmaals geledigd, dit kun je doen door in te loggen, de Mail app te openen en links onderaan op het tandwiel te klikken. Vervolgens de optie 'Empty Trash' selecteren.

    Daarnaast kun je ook alle in- en uitboxen hier nogmaals ledigen. Ook aan te raden om de reclame, junk en andere postbussen te controleren. Ook bijlages kunnen uiteraard de opslagruimte vergroten.
  • Ik begrijp je niet helemaal, ik doe namelijk niets met ICloud.
    Dus hoe nu verder?
  • Inmiddels heb ik een oplossing gevonden.
    Ik heb twee email accounts op mijn ipad, deze accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt.
    Het gebruik/opslag geeft nu 18MB aan.
    Het blijft een raadsel waarom hij op 725MB bleef staan en langzaam opliep terwijl alles leeg was.
    Nu maar in de gaten houden of het gebruik/opslag weer oploopt terwijl alle mails na lezen worden verwijderd.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.