Catalina update betaprogram lukt niet om te installeren op Mac en Ipadpro

Hoewel ik me verschillende keren heb aangemeld voor het betaprogram en de computer aangeeft dat dat gelukt is, komt de update Catalina niet binnen op mijn Mac. Ook op mijn Ipadpro lukt de beta update niet. Hoe komt dat?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Heb je ook de Beta profielen gedownload en geïnstalleerd op de Mac en iPad?
  • Ja zeker en ik krig het bericht dat dat akkoord is
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2019 aangepast
    Een akkoord is geen profiel! Kijk op de iPad in Instellingen -> Algemeen -> Profiel of daar een Beta profiel staat. Op de Mac in Systeemvoorkeuren -> Software-update.



    PS:
    Ik gebruik het Developer profiel maar het Public profiel zou er ook zo ongeveer moeten uitzien.
  • Op de IPad staat bij Profiel het beta program aangegeven. Ook op de Mac staat het betaprogram aangegeven op de plaats zo als hierboven aangegeven. Maar als ik Catalina wil installeren zegt de IPad en de Mac : de iPad is up to date ( Mojave dus). Idem zo bij de Mac. Hoe nu verder?
  • In het profiel staat het IOS12 betaprofiel aangegeven in de iPad. Moet er staan ios13 betaprofiel staan misschien?
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2019 aangepast
    Je moet natuurlijk het iOS 13 Beta profiel hebben om de iOS 13 Beta updates te ontvangen. Idem dito voor de Mac daar heb je het Catalina profiel nodig.

    PS:
    macOS Catalina bevat nog heel veel bugs. Een zogenaamd "downgraden" kan serieuze problemen veroorzaken als je een Mac met een fusion drive gebruikt. Dus, verzint eer ge begint!


  • Bij mij hetzelfde verhaal met Catalina; ik heb wel het goede profiel (denk ik, hoe kan ik dat checken?) maar ik krijg de 1e keer de melding "gevraagde versie niet beschikbaar" en daarna dat de mac up-to-date is.

    Ik wil graag weten hoe dat kan, maar gezien bovenstaande waarschuwing wacht ik nog maar even met intalleren...
  • Hoi Ik heb hetzelfde probleem
  • timoshatimosha    Moderator
    Hebben jullie écht onderstaande stappen uitgevoerd?

    Go to beta.apple.com in Safari on your Mac.
    Click on Sign up to get started. (If you've already signed up for a previous public beta, Click on Sign in and skip to "How to enroll your Mac", below.)
    Enter you Apple ID email address and password.
    Click Sign in.

    Go to beta.apple.com, if you're not there already.
    Click on the macOS tab, if it's not highlighted already.
    Click the Download macOS Public Beta Access Utility button.
    Open the file from your Downloads window.
    Double-click the package to run the installer.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Als jullie deze stappen volgen moet het goedkomen. Het profiel kun je gewoon nogmaals installeren. Geen probleem. Als je je eerder voor iOs 12 en Mojave beta heb aangemeld moet je opnieuw een profiel downloaden voor de nieuwe software, anders lukt het niet. https://www.appletips.nl/publieke-beta-installeren/
  • Heren bedankt voor alle antwoorden, maar helaas zit de oplossing er niet bij.
    Ik probeer al jaren beta's van Apple maar dit heb ik nog niet meegemaakt.
    volg alle stappen zoals jullie beschrijven maar blijf de melding krijgen.
  • Ik had hetzelfde probleem (enkel macOS)
    Om een of andere reden gebeurde er geen update van CatalogURL bij de installatie van het Beta profiel
    Bekijk dit even:
    https://apple.stackexchange.com/questions/366141/the-requested-version-of-macos-is-not-available-macos-catalina
  • August 2019 aangepast
    Helaas pramon ook dit helpt niet bij mij.

    Edit het is gelukt inmiddels bedankt pramon!
Log In of Registreer om te reageren.