foto's overzetten naar nieuw iMac

Ik wil mijn foto's (met behoud van albums) overzetten naar een nieuwe iMac. Op de oude iMac staat nog iPhoto, en deze is te oud om "foto's" te installeren. De foto's overzetten kan ik denk wel, maar ik ben bang dat ik dan al mijn albums kwijt ben.
Hoe los ik dat op?

Reacties

  • Ik wil mijn foto's (met behoud van albums) overzetten naar een nieuwe iMac. Op de oude iMac staat nog iPhoto, en deze is te oud om "foto's" te installeren. De foto's overzetten kan ik denk wel, maar ik ben bang dat ik dan al mijn albums kwijt ben.
    Hoe los ik dat op?
  • timoshatimosha    Moderator
    Je zou de complete iPhoto bibliotheek kunnen overzetten/kopiëren naar de nieuwe Mac. De Foto's app kan de de iPhoto bibliotheek met alles er op en er aan importeren en omzetten naar een Foto's bibliotheek.
  • JMRJMR
    August 2019 aangepast
    Als je de iPhoto bibliotheek importeert naar de nieuwe Mac zal die in de nieuwe Foto's bibliotheek zichtbaar zijn als één album, "iPhoto bibliotheek" met de vertrouwde gebeurtenissen erin.
    Foto's werkt niet meer met gebeurtenissen maar met albums.
    Ik heb ondertussen die 'oudere gebeurtenissen' versleept naar nieuwe albums in Foto's en uiteindelijk het album 'iPhoto bibliotheek' verwijderd, zo werd alles weer overzichtelijk.
    Dit werkte prima toen OS overstapte van iPhoto naar Foto's..of anders https://www.appletips.nl/de-iphoto-bibliotheek-verplaatsen/
  • Het is me nog niet gelukt. Ik heb de complete iPhoto op een harde schijf gezet en geïmporteerd in foto's. Het duurde even maar op een moment krijg ik de melding dat het gelukt was. Helaas niet. Ik zie de foto's en mappen niet terug. Als ik het nogmaals wilt proberen, krijg ik de melding dat de foto's al zijn gemigreerd zijn. Maar helaas, ik kan ze niet vinden.
  • Heb je al gekeken naar een alternatieve Foto's bibliotheek? Foto's afsluiten en terug openen met de "alt" knop ingedrukt, daar kan je dan een andere bibliotheek kiezen.
Log In of Registreer om te reageren.