Weer opnieuw betalen voor app die reeds aangeschaft is.

Ik heb in februari 2018 zowel affinity photo als affinity designer aangeschaft. Nu heb ik een nieuwe Mac gekocht en alleen affinity designer kan ik downloaden. Voor affinity Photo moet ik weer opnieuw betalen. Hoe kan dat?

Hoor het graag!

Reacties

  • Heb ik ook wel eens gehad, maar als je deze wilt kopen krijg je een melding dat hij al gekocht is
  • Ik krijg de vraag of ik zeker weet of ik deze app wil kopen. Kreeg jij dat ook?
  • Klopt heb ik ook gehad en daarna kreeg ik de melding dat deze app al was gekocht.

    Wat je ook kan doen is kijken naar eerder gekochte app.

    In de appstore app, tab update.
    Open je naam rechtsboven en selecteer “aankopen” daarna “mijn aankopen”.
    Type in de zoekbalk de naamvan de app of scrol er doorheen, komt hij hier zichtbaar dan kan je het hiervandaan ook instaleren
  • Dank je we voor het meedenken!
    Ik heb in de appstore bij updates gekeken maar daar staat de app niet bij mijn aankopen.
    Vind het wat tricky om verder te gaan in het 'verkoopproces' aangezien de kans erin zit dat dit me dan 55 euro kost...
    Is er een andere manier, of kan ik dit probleem voorleggen bij Apple?
  • Dat is vreemd, als deze ooit gekocht hebt moet deze er tussen staan.
    Ik weet niet of je de emails bewaard van aankopen?
    Je kan eventueel je betaal facturen van apple bekijken dit kan je doen, dit kan je doen om in te loggen via je appleid dacht ik
  • August 2019 aangepast
    Ik zou contact opnemen met Apple via de telefoon of via de chat ze komen vast met een oplossing.
    Met spelletjes komen ze ook met dit spel is al eens gekocht en dan kan kan je hem opnieuw kopen en daar zijn dan geen kosten aan verbonden.
    Maar het lijkt net of je hem opnieuw moet betalen maar dat is niet zo.
    Alleen bij jou zou ik even kijken want het is toch een behoorlijk bedrag.

    https://getsupport.apple.com/
  • Ja je kan ze terug zien.
    Op je iPad / iPhone naar instellingen en dan op je naam (appleid), daarna naar “itunes store en app store”
    Kies dan de bovenste (appleid), “toon appleid” en dan bijna onderaan “aankoopgeschiedenis” .
    Als hij hier niet tussen staat en je toch beslist contact op te nemen met apple, zou je wel moeten kunnen aantonen dat je deze app gekocht heb.

    Wat ook kan is dat je ooit een andere appleid gebruikt hebt of in een gezinsdelen heb gezeten waarbij iemand anders deze app gekocht heeft, ken niet de gehele situatie.

    Ik hoop dat je hier iets aan heb en hoor graag of het wel of niet is gelukt.
  • Fijn, dank je wel.
    Wordt vervolgd!
  • Ik heb beide apps (Designer en Photo) via de Affinity site gekocht, daar worden ook je gegevens en serienummers bijgehouden.
    Maar als ik in de App Store bij Affinity kijk weet hij dat ik ze al heb. (er staat open i.p.v. download of kopen)
    Kun je niet bij Affinity zelf even checken?
  • @Wally2020, ben benieuwd of het nog is gelukt.
Log In of Registreer om te reageren.