Airplay werkt niet op Mac Air (2014)

Ik heb overal alle tips gevolgd om airplay aan de gang te krijgen. Ik kan dit wel vanaf mijn iPhone naar de TV krijgen, maar vanaf de mac wil dit niet lukken.
- Beide apparaten op hetzelfde Wifi netwerk
- Bij instellingen staat het vinkje ''toon weergave'' aan
- Firewall uitgeschakeld
- Bluetooth aangezet en verbonden met de TV
- Nieuwste update Mojave 10.14 gedownload
- Alles geresette en opnieuw opgestart

Ik krijg alleen met geen mogelijkheid het icoontje voor airplay rechts bovenin mijn scherm.

Kan iemand mij helpen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Werkte dit voorheen wel, of stel je dit voor de eerste keer in? Omdat je aangeeft 'aan de gang te krijgen'
    Het icoontje verschijnt enkel in de menubalk als het een AirPlay toestel kan detecteren.
    Zit je op het zelfde netwerk? Kan je muziek afspelen via AirPlay in iTunes?

    Je spreekt hier over TV? Bedoel je hiermee de Apple TV? Of een third-party zoja, welke?
  • Aangezien het via iPhone lukt veronderstel ik dat het probleem niet bij het target toestel ligt.
    Heb je in de scherm-eigenschappen "Toon beschikbare opties voor synchrone weergave in menubalk" aangevinkt?

  • timoshatimosha    Moderator
    Aangezien het via iPhone lukt veronderstel ik dat het probleem niet bij het target toestel ligt.


    Als je wil streamen naar een AirPlay 2 compatibel "target toestel" zou het wel eens aan het "source toestel" kunnen liggen. Draait er op die Mac macOS 10.14.5 of hoger?
Log In of Registreer om te reageren.