Na wissen interne schijf zie ik alleen nog Verbodteken bij opstarten

Hallo, ik weet niet welke categorie ik moet kiezen voor mijn vraag, mijn MacBook start niet meer op. Ik moest hem terugzetten naar fabrieksinstellingen en met aanwijzingen die ik had gevonden heb ik dat gedaan. Nu zie ik alleen nog een verbodteken dus heb ik iets fout gedaan. Is er nog iets aan te doen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    August 2019 aangepast
    Het "verbodteken" betekent dat er geen besturingssysteem (macOS of OS X) gevonden werd. Je kan proberen om het besturingssysteem te installeren van een bootable USB-stick.

    Omdat je de interne HD gewist hebt zal de recovery partitie ook niet meer aanwezig zijn.
  • Oké... bedankt voor je reactie maar ik hoe kom ik aan bootable USB stick?
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2019 aangepast
    Als je geen beschikking hebt over een andere Mac om een bootable USB-stick te maken zou je ook Internet Recovery kunnen proberen. Start de Mac op met Command (⌘) – Option (⌥) – R
    Houdt die toetscombinatie ingedrukt tot er een wereldbol verschijnt.

    Met Internet Recovery wordt het oorspronkelijk besturingssysteem geïnstalleerd. Op de Mac moet ooit wel minimum OS X Lion zijn geïnstalleerd.
  • Geprobeerd maar ik krijg geen wereldbol, wel macOS-hulpprogramma’s. Dat bedoel je volgens mij niet. Klopt dat?
  • Bij ‘schijfhulpprogramma’ zie ik wel bij ‘weergave’ onder ‘Intern’ APPLE SSD SM0128G Media’ staan. De knop ‘zet terug’ is vervolgens een optie. Helpt dat?
  • timoshatimosha    Moderator
    Met de macOS Hulpprogramma's zou je het besturingssysteem opnieuw kunnen installeren.
Log In of Registreer om te reageren.