Heb nieuwe installatie niet op de Opstartschijf geplaatst

Na veel vijven en zeggen kreeg ik mijn int. harde schijf geformatteerd. Stom genoeg heb ik de installatie van El Capitain (Mac is van 2008) op de verkeerde schijf gezet. Nu hoor ik hem opstarten, maar zie niets. Vind het zo stom van mijzelf, maar hoe los ik het op?
Heb geprobeerd een USB met El Capitain Mac OS te maken, maar bij de terminal waar ik de code moet plakken en mijn password wordt gevraagd staat er een sleutel achter Password;, Dus dit lukt ook niet.
Is mijn Mac nu onbruikbaar? Ik wilde hem formatteren om te verkopen.

Wie kan mij helpen?? Alvast bedankt.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Maak een bootable USB-stick met Install Disk Creator:

    https://macdaddy.io/install-disk-creator/

    "Achter die sleutel" in de Terminal kan je het admin wachtwoord ingeven. Je ziet het alleen niet. Geef het wachtwoord in en sluit af met .
  • Dankje ik ga het proberen. Je hoort van mij!
  • hallo, even voor de goede orde. Ik klik mijn USB aan en dan de terminal. Dan plak ik de sudocode erin en enter. dan krijg ik dat password met sleutel. ik probeer daar achter admin te zetten maar krijg sorry, please tray again. Wat doe ik fout.

    Als ik het probeer zoals op de side van install-disk-creator en de opdrachten volg krijg ik Xcreator is valid. It is lacking the file "Contents/SharedSupport/InstallESD.dmg". Ik maak deze op mijn nieuwe mac.
  • XCreator is Invalid bedoel ik
  • timoshatimosha    Moderator
    1. Admin is geen wachtwoord! Je moet het wachtoord van de administrator ingeven;
    2. InstallESD.dmg is onderdeel van het macOS installatiebestand. Als je het installatiebestand uit de Mac App Store hebt gedownload staat dat image er in;
Log In of Registreer om te reageren.