Één Apple-id voor twee personen?

July 2019 aangepast in iCloud
Mijn vrouw en ik zitten beide op hetzelfde Apple-account (=id), dat op mijn naam staat.
Via iCloud hebben we verschillende zaken gedeeld, zoals “Notities”, “Contacten” en “Agenda’s”, dit werkt uitstekend!
Omdat wij beide een eigen e-mailadres hebben bij dezelfde provider, heb ik “Mail” dus bewust niet gedeeld, maar beide accounts zijn wel ingesteld en staan wel aan op beide iPhones. Toch stuurt mijn vrouw soms (per ongeluk) haar mailtjes namens mijn e-mailadres, dat dan blijkbaar toch (automatisch?) wordt gekozen, terwijl op haar iPad en iPhone toch haar eigen e-mailadres als standaardaccount staat ingesteld!
Een ander probleem(pje) is, dat, als ik iets wil “airdroppen” naar de iPhone van mijn vrouw vanaf míjn iPhone, ik dus mijn eigen naam en foto zie staan (zoals in mijn Apple id!): enigszins verwarrend, vind ik!
Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom?

Reacties

  • Voor ieder een eigen Apple-ID is warm aanbevolen.
  • Kan ik allerlei gecomb. functies niet gebruiken, zoals: “Zoek iPhone” en aanschaffen App Store!!
  • timoshatimosha    Moderator
    July 2019 aangepast
    Foute conclusie! Een iCloud Apple ID hoeft niet hetzelfde te zijn als een App Store Apple ID. Bijvoorbeeld: Mijn echtgenote en ik hebben elk een eigen iCloud Apple ID en een gemeenschappelijk App Store Apple ID.

    In principe is een iCloud Apple ID een persoonlijk ID. Als men dat gaat delen krijgt men de probleempjes die jij noemt. Er bestaat ook nog zoiets als "gezinsdeling".
  • Kunnen jullie dan bijv. je gezamenlijke contacten en notities delen?
  • timoshatimosha    Moderator
    Ja, met het gemeenschappelijk Apple ID voor de App Store (dat ook een iCloud account is).
  • Oké, bedankt zover, ga het bekijken!
Log In of Registreer om te reageren.