MAC OS Mojave versie 10.14.5: opstartscherm: aantal accounts valt buiten scherm

July 2019 aangepast in macOS 10.14 Mojave
MAC OS Mojave versie 10.14.5
Sinds meer dan een half jaar vallen een aantal gebruikersaccounts die op het beginscherm staan deels weg van dat scherm. Wat kan ik daaraan doen.
Was al eens bij de apple store langs in november 2018 en die zeiden dat het een bug was die opgelost zou worden.

Met muis aangesloten zie ik een pijltje rechts op het opstartscherm waardoor ik naar de accounts kan die buiten het scherm vallen; zonder muis komt dat pijltje niet te voorschijn en moet ik via een andere gebruiker (eerst inloggen als die ander en dan rechts boven voor andere gebruiker kiezen) naar het account dat buiten het scherm valt.

Dit is de situatie zonder dat een muis is aangesloten en je ziet dat er rechts geen pijltje staat zodat ik naar de verborgen accounts kan gaan.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat is geen bug, dat is een bewuste keuze van Apple.
    Kan je er iets aan doen? Nee helaas. Je kan altijd terug keren naar oude versies van Mojave, maar dat raad ik niet echt aan.

    Wat je wel kan doen:
    Zonder computer muis kan je nog altijd de juiste persoon selecteren. Op het toetsenbord moet je enkel de eerste letter van de gebruiker (of als er gebruikers zijn die beginnen met de zelfde eerste letter, de eerste en tweede (of meer)) intikken, en vervolgens op enter drukken.

    - de letter selecteert de gebruiker, de enter bevestigd de selectie.

    Ik veronderstel dat je een bluetooth muis hebt. Het best zet je deze muis eerst aan voor je de computer opstart, zodat je bij het inloggen geen problemen hebt. Ben je dat vergeten, dan hoef je enkel muis aan te zetten en eens op de computer muis klikken, dat is ook een trigger om de computer muis met de mac te verbinden.
  • Veel dank voor je reactie! Hier kan ik mee verder.
Log In of Registreer om te reageren.