Gedeelde foto mappen op een harde schijf zetten lukt niet

Goedenavond,

Ik heb in mijn iPhone een aantal gedeelde fotomappen staan.
Nu wil ik deze mappen graag op een harde schijf zetten.
Hoe kan ik dit doen...want ze worden nergens zichtbaar op mijn ICloud voor Windows .
Iemand een tip ??

Reacties

  • July 2019 aangepast
    Goedenavond,

    Volgens mij kan het niet op de manier zoals jij waarschijnlijk wilt (complete foto-map, niet alleen de foto’s, maar ook de foto-map zelf)
    Vreemd overigens dat het niet zichtbaar wordt. Dat is dacht ik altijd zo bij Apple. (Dat is het vreemde. Bij Apple lijkt men zich niet te willen realiseren dat mensen vanuit hun iPhone en iPad hele foto-mappen •dus map + inhoud• willen kopiëren/verplaatsen.)
    Dit soort dingen zijn érg jammer.

    Wat je wel kunt doen:

    Foto's kopiëren vanuit Gedeelde albums op uw iPhone, iPad of iPod touch

    Op een iPhone, iPad of iPod touch met iOS 8 of hoger:
    Open 'Foto's' en tik op 'Albums'.
    Ga naar 'Gedeelde albums' en tik op de naam van het gewenste album. Mogelijk moet u naar links vegen om het gedeelde album te vinden.
    Bewaar foto's uit het album met een van deze methoden:
    Tik op een foto om deze te openen en kies vervolgens Deel. Als u meer afbeeldingen wilt selecteren, scrolt u de afbeeldingen naar links of rechts en tikt u op de afbeeldingen die u wilt bewaren. Tik op 'Bewaar afbeelding'.
    Tik op 'Selecteer' en tik vervolgens op de afbeeldingen die u wilt bewaren. Tik achtereenvolgens op Deel-symbool en op 'Bewaar afbeelding'.
    Importeer de foto's naar uw computer.

    Foto's en video's uit 'Gedeelde albums' op de Mac kopiëren

    Volg deze stappen om foto's en video's in gedeelde albums handmatig te importeren naar uw Foto's-bibliotheek:
    Open 'Foto's' en selecteer 'Gedeelde albums'.
    Dubbelklik op een gedeeld album.
    Klik rechts (of Control-klik) op een foto en kies 'Importeer'.
    Nadat u de foto's hebt geïmporteerd, kunt u het beste een reservekopie van de bibliotheek maken. U kunt deze bewaren als een aparte bibliotheek op uw computer of op een ander schijfstation.

    Inhoud van 'Gedeelde albums' in Windows kopiëren

    Bewaarde foto's zijn ook beschikbaar als u Foto's in iCloud voor Windows uitschakelt. Als u foto’s en video’s in een gedeeld album wilt bewaren, moet u deze in een andere map op de harde schijf bewaren:
    Open iCloud voor Windows.
    Klik naast 'Foto's' op 'Opties'. Noteer het pad onder 'Locatie iCloud-foto's'.
    Open een venster van Bestandsverkenner (Windows 8) of Windows Verkenner (Windows 7).
    Ga naar de map 'iCloud-foto's' met behulp van het bovenstaande pad. Open de map Gedeeld.
    Selecteer de foto's die u wilt bewaren en kopieer ze naar een andere map op de computer. Voeg deze map toe wanneer u een reservekopie van de computer maakt.
  • Dank je voor je reactie !
    Ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan.
    Wel vreemd dat hij niet zichtbaar word op ICloud.com
  • July 2019 aangepast
    Graag gedaan!
    Precies. Het vreemde is dat gedeelde fotomappen nooit zichtbaar (mogen van Apple?) worden op iCloud.com. Ik vraag me al langer af wat de reden hiervoor is.
Log In of Registreer om te reageren.